Disney wyławia z sieci mamy-blogerki i wykorzystuje je w swojej machinie promocyjnej. Dzięki tysiącom tweetów, zdjęć na Instagramie i dziesiątkom postów na blogach, bajkowy biznes kręci się jeszcze szybciej. A inne firmy podpatrują u Disneya, jak przekuć zaangażowanie klientów w zyski.
Wendy Wright jest matką dwójki dzieci w wieku szkolnym, a także płodną blogerką. Jej strona jest pełna porad dla osób odwiedzających Disneyland, a także wiadomości związanych z imprezami tematycznymi, czy recenzjami filmów Disneya.
Tysiące blogerek
Entuzjazm matki zwrócił uwagę koncernu Walt Disney Company, który zaprosił ją, a także około 1,3 tys. innych blogerek, do współpracy. Ich pozytywne opinie Disney wykorzystuje do działań marketingowych. Warto podkreślić, że piszący na blogach rodzice (są to głównie matki) nie otrzymują wynagrodzenia od Disneya, ale niektórzy z nich otrzymują np. zniżki na kilkudniowe wycieczki dla całej rodziny do Disneylandu. Agencja Reuters, która opisuje to zjawisko podaje, że Disney nie zleca blogerkom tematów. Nie wymaga też aktywności np. w mediach społecznościowych. Mimo to blogerki wygenerowały 4,9 tys. tweetow, 28,5 tys. zdjęć na Instagramie oraz 88 postów na blogach dotyczących korporacji.
Ważna selekcja
Według informacji Reutersa Disney wybiera do współpracy te blogerki, które pasują do rodzinnego modelu. Ważne jest również to, aby były aktywne w mediach społecznościowych. Na swoich blogach, czy kanałach YouTube powinny też poruszać tematy związane z wychowaniem dzieci, gotowaniem, życiem rodzinnym i podróżami. Disney odmówił ujawnienia informacji na temat tego, ile wydaje na program współpracy z blogerkami. Reuters pisze, że amerykańskie matki wydają rocznie 3,2 bln dolarów rocznie na usługi towary. I o ten kawałek tortu biją się także inne koncerny.
Dobra strategia
Jak podaje Reuters Disney jedną z pierwszych firm, które szeroko wykorzystały zaangażowanie rodziców w mediach społecznościowych. Sposób Disneya próbują kopiować też inne firmy. Wśród koncernów, które chcą wprowadzić w życie podobne programy jest producent sprzętu komputerowego Hawlett-Packard, czy firma Cottonelle sprzedająca papier toaletowy. HP zatrudnił już 14 blogerów, którzy będą opisywać swoje pomysły na wykorzystanie produktów firmy na własnych stronach internetowych.
Autor: msz/ / Źródło: Reuters,