Jak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów, "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" stacja TVN24 była najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym w 2024 roku. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku TVN24 zacytowano łącznie 44,5 tysiąca razy.
Instytut Monitorowania Mediów (IMM) opublikował coroczny raport "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Wynika z niego, że w ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje publikowane przez TVN24.
TVN24 liderem wśród mediów
Stało się tak 44,5 tys. razy. Na drugim miejscu znalazła się "Rzeczpospolita" - 44,2 tys. cytowań, na trzecim miejscu uplasował się portal Onet - 43,5 tys. razy.
"Stacja niejednokrotnie zajmowała pierwsze miejsca w rankingu IMM w 2024 roku, szczególnie w pierwszym półroczu. Najwyższy skok cytowań odnotowała w styczniu, dzięki rozmowie z marszałkiem Sejmu Szymonem Hołownią, który komentował decyzję prezydenta Andrzeja Dudy o wszczęciu procedury ułaskawieniowej w sprawie byłych szefów CBA, Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika" - podaje IMM.
TVN24 jest nie tylko najbardziej opiniotwórczym medium, ale także najczęściej cytowaną stacją telewizyjną. W 2023 r., gdy również zajęła pierwsze miejsce, cytowano TVN24 nieco ponad 33 tys. razy, a w 2024 r. 44,5 tys.
"Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem blisko 27,4 tys. wzmianek. Podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik ponad 17 tys. powołań w innych mediach. O dwie pozycje wyżej w porównaniu do roku 2023 znalazł się TVP Sport z wynikiem 16,6 tys. odwołań. Wzrost cytowań odnotowali z uwagi na relacje na żywo oraz komentarze eksperckie podczas trwających w miesiącach letnich Euro 2024 i Igrzysk Olimpijskich. Zestawienie zamyka Polsat – 14 tys. odwołań" - podaje IMM.
Źródło: IMM
Źródło zdjęcia głównego: Fakty TVN