System ePUAP działa - poinformował na Twitterze Karol Manys, rzecznik prasowy resortu cyfryzacji. Rządowa platforma uległa potężnej awarii w weekend. Problemy z dostępem występowały również w poniedziałek.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) uległa potężnej awarii w piątek późnym popołudniem. System nie działał także całą sobotę. Po kilkudziesięciu godzinach udało się naprawić awarię i od godz. 3 w nocy w niedzielę można było ponownie skorzystać z systemu. W poniedziałek rano problemy wróciły i ePUAP działał, ale w sposób ograniczony.
Już działa
Dziś rano rzecznik ministerstwa cyfryzacji Karol Manys poinformował na portalu społecznościowym Twitter, że po nocnych pracach ePUAP funkcjonuje prawidłowo. - ePUAP działa - napisał na Twitterze Karol Manys.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to jedna z dróg, którą rodzice mogą złożyć wniosek o świadczenie 500 plus. Aby załatwić sprawę przez internet za pomocą platformy ePUAP, należy założyć profil zaufany. Pozwala on potwierdzić tożsamość.
Terminy zawite
Dlatego korzystają z niego nie tylko rodzice, ale również m.in. przedsiębiorcy. Wielu z nich zastanawiało się, czy w związku z przestojami w pracy systemu ePUAP przedłużone zostaną terminy zawite, które należało wykonać do 9 maja. Karol Manys, rzecznik prasowy ministerstwa cyfryzacji mówił w rozmowie z tvn24bis.pl, że decyzje o ewentualnym przesunięciu terminów zawitych leżą po stronie organu, którego dotyczy dana sprawa, a nie resortu cyfryzacji. Wyjaśnił również, że jeśli np. przedsiębiorcy musieli do 9. dnia tego miesiąca złożyć dokumenty do ZUS-u, to mogli to zrobić na wiele sposobów. - System elektroniczny ePUAP jest tylko jednym z kanałów komunikacji z urzędem. W przypadku, gdy nie działa, to dokumenty możemy złożyć np. drogą pocztową, wtedy ważna jest data stempla pocztowego lub osobiście w placówce ZUS - tłumaczy Karol Manys.
Co załatwimy?
Platforma ePUAP służy do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony, standardowy sposób. Za pośrednictwem platformy można m.in. założyć firmę, opłacić składki, dopisać się do spisu wyborców, złożyć skargę lub wniosek, deklarację śmieciową, wniosek o rejestrację pojazdu sprowadzonego z zagranicy, poprosić o odpis akt stanu cywilnego, zmienić adres do korespondencji lub zamieszkania itp.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej została powołana do życia ustawą z 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Uruchomiona została w 2008 r.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to jedna z dróg, którą rodzice mogą złożyć wniosek o świadczenie 500 plus
Autor: msz/gry / Źródło: tvn24bis.pl,