Polkomtel, operator sieci Plus musi zapłacić karę za sposób ukształtowania oferty dostępu do internetu przez co klienci nie byli świadomi, że za słuchanie radia on-line lub oglądanie filmów w internecie będą musieli ponosić dodatkowe opłaty. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję UOKiK z 2019 r. w sprawie spółki Polkomtel i nałożone kary w łącznej wysokości ponad 50 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów - poinformował urząd we wtorek. "Zdecydowanie będziemy odwoływać się do sądu wyższej instancji" - odpowiada Polkomtel.
"SOKiK utrzymał decyzję Prezesa UOKiK w sprawie spółki Polkomtel i nałożone kary w łącznej wysokości ponad 50 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów" - podał UOKiK na Twitterze.
Wyjaśniono, że chodzi o decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 2019 r., w której Urząd uznał, że przez sposób ukształtowania oferty dostępu do internetu przez Polkomtel klienci nie byli świadomi, że za słuchanie radia on-line lub oglądanie filmów w internecie będą musieli ponosić dodatkowe opłaty.
Polkomtel: będziemy się odwoływać
O komentarz do tej informacji poprosiliśmy przedstawicieli sieci komórkowej.
- Zdecydowanie będziemy odwoływać się do sądu wyższej instancji - wyjaśnił w odpowiedzi na pytania TVN24 Biznes Arkadiusz Majewski z Działu Komunikacji Korporacyjnej Polkomtela.
UOKiK o działaniach Polkomtelu
Jak informował w 2019 roku UOKiK, postępowanie przeciw operatorowi wszczęto pod koniec grudnia 2018 r. Do UOKiK wpłynęło zawiadomienie od konsumenta, że Polkomtel dolicza opłaty za video streaming, choć miał on wykupiony pakiet internetowy.
Sprawa dotyczyła ofert takich jak: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop. W toku postępowania Urząd ustalił, że konsumenci nie mogli z nich w pełni korzystać, ponieważ Polkomtel od 2013 r. pobierał dodatkowe opłaty za tzw. video streaming, czyli słuchanie radia on-line, oglądanie filmów w internecie lub treści wideo. Było to 40 groszy za minutę transmisji.
Dodatkowe opłaty, jak wyjaśniono, nie były wyszczególnione na fakturze. Urząd uznał, iż takie działanie wprowadzało konsumentów w błąd, ponieważ dopiero gdy ktoś przeanalizował biling, orientował się, że musi zapłacić za usługi multimedialne. Według UOKiK praktyka ta była stosowana do 2017 r. i została zaniechana.
UOKiK uznał wówczas, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na spółkę karę 5,6 mln zł. Spółka została też zobowiązana do opublikowania na swojej stronie internetowej oraz w swoich mediach społecznościowych oświadczenia wraz z linkiem do rozstrzygnięcia urzędu.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock