Marquard Media Polska wycofuje się z rynku prasy - poinformował serwis press.pl. Oznacza to, że grudniowe numery magazynów, wydawanych przez spółkę (m.in. "Playboy", "CKM", "Cosmopolitan"), będą ostatnimi.
"Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie" - wyjaśnił, cytowany przez press.pl, Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
"Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu" - dodał.
W efekcie grudniowe wydania będą ostatnimi numerami magazynów "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper's Bazaar", "Joy" i "Playboy".
Według informacji serwisu, wydawca chce skoncentrować się na rozwoju własnych serwisów: kozaczek.pl, papilot.pl, zeberka.pl oraz ckm.pl. Planuje także ponowne uruchomienie serwisów supermamy.pl oraz autostuff.pl.
Informacje te pierwsze podały wirtualnemedia.pl i businessinsider.com.pl.
Spadek sprzedaży
Z informacji podanych przez wirtualnemedia.pl wynika, że większość magazynów wydawanych przez Marquard Media Polska w bieżącej dekadzie notowała spore spadki sprzedaży.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem "Cosmopolitan" wynosiła 27 430 egzemplarzy (o 22,7 procent mniej niż rok wcześniej), "Joy" - 23 362 egzemplarze (po spadku o 29,7 procent), a "Harper's Bazaar" - 15 567 egzemplarzy (spadek o 17,4 procent).
Z kolei wynik "Playboya" zmalał w tym okresie o 12,4 procent do 20 375 egzemplarzy, a "CKM" o 19,7 procent do 13 275 egzemplarzy.
Autor: mb / Źródło: press.pl
Źródło zdjęcia głównego: marquard.pl