Oszuści podają się za PGE Obrót i wysyłają fałszywe SMS-y do klientów spółki – poinformował Polską Agencję Prasową rzecznik prasowy firmy Mariusz Majewski. - Skala tego zjawiska jest większa niż dotychczas, dlatego tym bardziej prosimy o ostrożność - podkreślał.
Jak podkreślił Majewski, w ostatnim czasie oszuści wysyłają fałszywe wiadomości SMS, nie tylko do klientów PGE, ale także do osób niemających aktywnej umowy z PGE Obrót. - Skala jest większa niż dotychczas, dlatego tym bardziej prosimy o ostrożność i weryfikację wiadomości tekstowych, które otrzymujemy - zaznaczył.
PGE Obrót ostrzega przed oszustami
PGE Obrót przypomina, że podobnie jak inne firmy oferujące produkty oraz usługi, wysyła wiadomości SMS-y przypominające o płatnościach.
Majewski wskazał, że należy zwrócić uwagę na dwa elementy, które pozwalają zweryfikować nadawcę. - W tych przesyłanych przez spółkę z Grupy PGE zawsze jest numer klienta, numer faktury/dokumentu wraz z terminem i kwotą płatności. Nigdy natomiast nie ma aktywnego linku przekierowującego bezpośrednio do płatności elektronicznej - dodał.
Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki blokowane.
Spółka przypomina również o elektronicznych narzędziach w zakresie obsługi, takich jak eBOK i eFaktura. Pozwalają one szybko sprawdzić podstawowe dane, jak np. numer klienta, kwotę i rachunek do zapłaty czy aktualne saldo.
Kolejne ostrzeżenie
To kolejne ostrzeżenie przed oszustami, które pojawia się w ostatnim czasie.
Pod koniec zeszłego roku firma CyberRescue alarmowała o wykorzystywaniu przez przestępców oszustwa "na prąd". Cyberprzestępcy wysyłali wiadomości informujące o tym, że należy uregulować płatność, a w przeciwnym razie odłączona zostanie energia elektryczna. Wtedy również podawali się za Polską Grupę Energetyczną (PGE).
TVN24 na żywo - oglądaj w TVN24 GO:
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock