Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości i podszywają się pod Santander Bank Polska - czytamy w komunikacie. Cyberprzestępcy przygotowali również fałszywe strony banku.
Jak podaje w komunikacie Santander, oszuści w fałszywych wiadomościach informują o tym, że trzeba potwierdzić dane lub je zweryfikować. "Nie rób tego!" - apeluje bank.
"Możesz stracić pieniądze"
Opisuje również modus operandi cyberprzestępców.
"Próbują nakłonić cię do kliknięcia w link i informują o tym, że musisz potwierdzić swoje dane lub je zweryfikować. Gdy klikniesz w link to trafisz na fałszywą stronę naszego banku. Jeśli podasz tam swoje dane do logowania do bankowości internetowej, możesz stracić pieniądze" - ostrzegają przedstawiciele banku.
Wskazują ponadto, co mają zrobić ich klienci, by chronić się przed oszustami.
"Pod żadnym pozorem nie klikaj w linki w podejrzanych wiadomościach, w ten sposób można stracić pieniądze. Uważaj na wiadomości z linkami, w których ktoś informuje o konieczności potwierdzenia danych, rzekomych blokadach, nielegalnych transakcjach w bankowości internetowej i mobilnej. Usuń tę wiadomość!" - podkreślono w komunikacie.
Oszuści podszywają się pod banki
Trwa ofensywa oszustów, którzy podszywają się pod banki. W ostatnich dniach informowaliśmy o cyberprzestępcach podszywających się pod Bank BNP Paribas. Z kolei niedawno PKO BP informował o oszustach podszywających się pod bank. Cyberprzestępcy mieli wysyłać wiadomości, które zawierają "szkodliwe oprogramowanie".
Mimo pojawiających się ostrzeżeń, niestety, rośnie skuteczność działań cyberprzestępców. Jak wynika z raportu Narodowego Banku Polskiego, w pierwszym kwartale 2022 roku odnotowano ponad 18 tys. oszustw przy użyciu polecenia przelewu. Oznacza to wzrost o ponad 50 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Łączna kwota oszukańczych przelewów wzrosła w tym czasie o blisko jedną trzecią, do prawie 54 mln zł.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock