Prezes Polskich Portów Lotniczych (PPL) Stanisław Wojtera podpisał taryfę opłat lotniskowych na lotnisku Warszawa-Radom. - Cennik opłat pasażerskich podlegał długiemu procesowi uzgadniania z liniami lotniczymi zainteresowanymi lotami z Radomia oraz akceptacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego - przekazała rzeczniczka prasowa PPL Anna Dermont. W przyszłym tygodniu na lotnisku na południu Mazowsza ma wylądować pierwszy samolot pasażerski.
Zgodnie z zapowiedziami spółki Polskie Porty Lotnicze, która zarządza portem, w najbliższy czwartek Lotnisko Warszawa-Radom zostanie uruchomione operacyjnie. Pierwsi rejsowi pasażerowie przylecą tydzień później - 27 kwietnia - z Paryża. Z kolei 28 kwietnia planowane są odloty do Rzymu i Paryża.
Cennik opłat na lotnisku Warszawa-Radom
Zgodnie z cennikiem na lotnisku Warszawa-Radom, opłata za lądowanie dla samolotów do 2 ton włącznie - z wyjątkiem śmigłowców - wyniesie 60 zł. Maszyny większe, powyżej 2 ton jak m.in. odrzutowce, zapłacą za każdą rozpoczętą tonę MTOM (Maximum Take Off Mass) 30 zł. Dla śmigłowców (za każdą rozpoczętą tonę MTOM) będzie to 15 zł.
Wysokość opłaty postojowej dla samolotów do 2 ton włącznie za każde rozpoczęte 24 godziny postoju wyniesie 11,20 zł, a dla większych maszyn powyżej 2 ton za każdą rozpoczętą tonę MTOM i każde rozpoczęte 24 godziny postoju - 5,60 zł.
Kolejny koszt to opłata pasażerska. Przewoźnicy lotniczy będą musieli zapłacić 40 złotych za każdego pasażera znajdującego się na pokładzie startującego samolotu z Lotniska Warszawa-Radom. Opłaty nie będą pobierane od pasażerów w tranzycie bezpośrednim oraz dzieci do lat 2. Opłata pasażerska obejmuje m.in. udostępnienie i utrzymanie obiektów i urządzeń lotniska związanych z obsługą odlatujących i przylatujących. Obejmuje również ochronę i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów oraz ich bagażu.
Dokument przewiduje również zniżki dla przewoźników lotniczych. Zniżka od opłaty za lądowanie dla nowych tras wynosi: 60 proc. w pierwszym roku wykonywania lotów na nowej trasie, 40 proc. w drugim roku i 20 proc. w trzecim roku. Takie same upusty odnoszą się również do opłaty pasażerskiej dla nowych tras.
"Za nową trasę uznaje się trasę z Lotniska Warszawa-Radom do portu lotniczego, do którego w ciągu 1 roku przed datą uruchomienia połączenia na tej trasie nie były wykonywane pasażerskie loty rozkładowe" - czytamy w dokumencie.
Dodano, że zniżki są "udzielane wyłącznie przewoźnikowi lotniczemu w odniesieniu do pasażerskich lotów rozkładowych, wykonywanych przez niego na danej trasie z częstotliwością nie mniejszą, niż jeden raz w tygodniu, jeżeli przewoźnik ten oferuje publicznie do nabycia średnio w ciągu miesiąca kalendarzowego nie mniej niż 50 proc. miejsc pasażerskich oferowanych przez niego w tych lotach na tej trasie". "Ponadto przewóz przez tego przewoźnika przynajmniej 50 proc. pasażerów na tej trasie w ciągu sezonu rozkładowego musi być wykonany na podstawie biletów oferowanych publicznie do nabycia przez tego przewoźnika" - wskazano.
W tym roku nowy port ma obsłużyć około 200 tys. pasażerów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: MIRBUD S.A.