Twórcy dziewięciu start-upów przez ostatnie miesiące testowali innowacyjne rozwiązania dla Poczty Polskiej. Ich pomysły dotyczą automatów, budek telemedycznych czy czujników sprawdzających, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki.
Dobiega końca pierwsza runda programu "GammaRebels powered by Poczta Polska", w ramach którego poczta udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym przedsiębiorcom. Spędzili oni miesiące na przeprowadzeniu pilotażowych projektów, teraz Poczta Polska zdecyduje, które z nich powinny zostać wdrożone w pełnej skali.
Pomysły start-upów
"Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów, a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop" – powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes Poczty Polskiej Wiesław Włodek. Dziewięć projektów start-upów to m.in. Zapakuj.to – internetowy kreator opakowań, dzięki któremu każdy za pośrednictwem eSklepu Poczty Polskiej może zaprojektować własny wzór pudełek, Pakomatic – samoobsługowe urządzenie, montowane w domach wielorodzinnych, dzięki któremu możemy odbierać i nadawać paczki, tak jak dziś odbieramy nasze listy, czy Hyper Poland – projekt pojazdu typu Hyperloop przeznaczonego do automatycznego załadunku i przewozu przesyłek pocztowych. W lipcu rozpoczął się nabór do drugiej tury programu. Projekt będzie trwał do marca 2018 r. i składał się będzie z dwóch rund, trwających po trzy miesiące. Wybrane podmioty otrzymają dofinansowanie (do 200 tys. zł.) na realizację innowacyjnych projektów.
Autor: MS / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: media.poczta-polska.pl