Firma energetyczna E.On przez lata zawyżała rachunki za gaz swoich klientów. Teraz 350 z nich dostanie zwroty wraz z odsetkami i odszkodowaniem. Jak poinformowano, jeden z klientów miał wpłacać wyższą kwotę przez 15 lat.
Powodem nieprawidłowości jest pomieszanie danych ze starych i nowych liczników. W efekcie, w niektórych przypadkach zużycie mierzono w stopach sześciennych zamiast metrach sześciennych. Problem wyszedł na jaw po tym, jak firma energetyczna E.On poinformowała, że zawyżała rachunki 350 klientów.
Koncern przyznał też że, jeden z nich płacił za dużo przez 15 lat.
E.On zapewnia, że każdy z 350 klientów otrzyma zwrot całej należności "plus odsetki i odpowiednie odszkodowanie".
Jest też jednak druga strona medalu. W wyniku wewnętrznej kontroli firma odkryła bowiem, że byli również tacy, którzy przez lata płacili za mało. Takich klientów jest 250, łącznie powinni zapłacić 65 proc. więcej. E.On zapewnia jednak, że nie będą musieli oni wyrównywać "zaległości".
Inni też sprawdzą
Brytyjski regulator energetyki, Ofgem, uważa jednak, że nieprawidłowości mogą dotyczyć nawet kilku tysięcy gospodarstw domowych.
Dlatego nakazał pozostałym firmom energetycznym prześledzić historię płatności klientów. Zobowiązano ich do tego do najbliższego piątku. - Napisaliśmy do dostawców i poprosiliśmy o listę takich klientów - poinformował w rozmowie z BBC rzecznik Ofgem.
Zobacz: wyższe rachunki za prąd
Autor: mb//km / Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock