Co roku w maju do pierwszych komunii przystępuje średnio ponad 300 tys. dzieci. Rynek wydatków związanych z taką okazją szacowany jest na ponad 3 mld zł - czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Mimo że liczba dzieci przystępujących do do pierwszej komunii spada, to nadal dla producentów i sprzedawców rowerów oraz dla jubilerów to bardzo ważny okres wpływający na całoroczne wyniki – pisze "Rz".
– Wyroby elektroniki mają dwa szczyty popularności – przed Bożym Narodzeniem i przed sezonem komunijnym. Wzrost zainteresowania tabletami, smartfonami, laptopami widzimy już na początku kwietnia – mówi cytowany przez "Rz" Tomasz Świta, kierownik działu rozwoju treści w Ceneo.pl.
Jak wynika z cytowanego przez gazetę badania serwisu Ceneo, ponad 40 proc. ankietowanych uważa, iż najbliższa rodzina idącego do komunii dziecka przeznacza na prezent od 200 do 500 zł, a 30 proc. – podwyższa tę kwotę do 1 tys. zł.
Na liście bestsellerów od lat prowadzą rowery. Są na niej także konsole, tablety i laptopy oraz biżuterii.
Autor: km / Źródło: PAP, rp.pl
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com