Telefoniczni oszuści w ofensywie. Największy bank w Polsce ostrzega

Pieniądze

Darknet, czyli ciemna strona internetuTVN24 BiS
wideo 2/5

PKO BP ostrzega przed próbami wyłudzania informacji o klientach przez telefon. Jak podano, oszuści w rozmowie podają się za pracowników banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. "Ich celem jest wyłudzenie danych do logowania do serwisu internetowego oraz kodów z narzędzia autoryzacyjnego" - czytamy.

Bank ostrzega, że wyłudzone dane mogą zostać użyte do zlecenia dyspozycji (np. przelewu) z rachunku klienta. Jednocześnie w komunikacie wyjaśniono mechanizm działania oszustów.

"W kontakcie telefonicznym podają się za pracowników banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem, i - powołując się na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa - proszą o podanie poufnych informacji. W rzeczywistości ich celem jest wyłudzenie danych do logowania do serwisu internetowego oraz kodów z narzędzia autoryzacyjnego" - czytamy.

Bank przypomina

Przypomniano, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

Bank nigdy nie wymaga także podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika banku. Wyjątkiem jest kontakt telefoniczny z inicjatywy klienta. Wszyscy, którzy odbiorą podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku lub mają jakiekolwiek wątpliwości, proszeni są o kontakt z konsultantem PKO BP.

Przypomnijmy, że przed telefonami oszustów już pod koniec września ostrzegał ING Bank Śląski.

Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstok