Orange Polska uruchomiło możliwość składania wniosków o zwrot kosztów za połączenia na infolinię - poinformował Wojciech Jabczyński, rzecznik operatora. To pokłosie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
UOKiK kilka tygodni temu poinformował, że Orange Polska ma zwrócić opłaty za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile, które były pobierane, nawet gdy konsument miał w ofercie darmowe rozmowy. Urząd zapowiadał, że zwrócone zostaną również opłaty pobierane za diagnozę techniczną w ramach reklamacji zgłaszanej przez konsumenta.
"Pod koniec sierpnia br. @UOKiKgovPL wydał decyzję dotyczącą zwrotu naszym klientom kosztów za połączenia z infolinią @Orange_Polska i #nju oraz naliczania opłat za usługę diagnozy uszkodzenia usług stacjonarnych" - poinformował we wpisie w serwisie X (dawniej Twitter) Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
Orange Polska wypłaci rekompensaty
Jak przypomniał, operator zobowiązał się wykonać decyzję Prezesa UOKiK, "która wynikała z dialogu z urzędem". "Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 r. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem" - zadeklarował Jabczyński.
Firma uruchomiła możliwość składania wniosków o zwrot kosztów.
"Aby ułatwić Wam otrzymanie zwrotu opłat - lub w zamian pakietów GB - właśnie uruchomiliśmy możliwość składania wniosków o zwrot za połączenia na infolinię" - poinformował we wtorek rzecznik Orange Polska.
Wnioski można składać za pośrednictwem strony operatora.
UOKiK informował, że nałożone zobowiązanie dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange oraz nju, którzy:
- dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 roku,
- zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 roku,
- w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
- nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock