Potężna kara dla amerykańskiego oddziału Citybanku za stosowanie nielegalnych praktyk podczas sprzedaży kart kredytowych. Bank będzie musiał wypłacić odszkodowania w wysokości 700 mln dolarów, a rekompensaty otrzyma blisko 9 mln klientów.
Amerykańskie Biuro Finansowej Ochrony Konsumentów (CFPB) nakazało również bankowi zapłatę 35 mln dolarów kary za nieuprawnione doliczanie kwot do rachunków i stosowanie "oszukańczych technik marketingowych".
Klienci nieświadomi
Biuro poinformowało, że rekompensaty otrzyma 8,8 mln klientów, z których 7 mln zostało wprowadzonych w błąd bezpośrednio przez Citybank i 1,8 mln klientów jednostek finansowych zależnych od banku.
Citybank został ukarany za stosowanie nielegalnych praktyk podczas sprzedaży kart kredytowych w latach 2002-2013. Usługi dodatkowe do kart kredytowych zakładały odroczenie bądź anulowanie płatności w trudnych dla klienta okresach spłat, np. w przypadku utraty pracy.
Citybank miał podawać nieprawdziwe ceny tych usług.
Ponadto, część klientów nie miała pojęcia, że zgadza się na korzystanie z dodatkowych opcji.
Oświadczenie banku
Bank zapewnił w oświadczeniu, że "w pełni współpracował" z CFPB w trakcie prowadzonego przez nich śledztwa. Ponadto, Citybank poinformował, że pierwsze odszkodowania są wypłacane począwszy od 2013 roku i odkłada pieniądze potrzebne na kolejne zwroty gotówki.
W oświadczeniu podkreślono także, że wszystkie programy związane z nieuprawnionym naliczaniem dodatkowych kosztów dla klientów zostały zamknięte.
Autor: mb / Źródło: CNN Money