Brak dostępu do bankowości internetowej i mobilnej. To problemy, z którymi musieli zmierzyć się w poniedziałek klienci banków Pekao, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, Banku Millennium i BGŻ BNP Paribas. Awarie zostały usunięte.
Za sprawą awarii klienci mieli w poniedziałek problemy z logowaniem do internetowych rachunków, korzystaniem z aplikacji w telefonach, a także autoryzacją przelewów.
Problemy pojawiły się przed południem i w niektórych instytucjach finansowych trwały nawet do późnego wieczora.
"System jest bezpieczny"
- System jest bezpieczny, a banki na awarie reagują natychmiast - zapewniał w reakcji informacje o kłopotach klientów rzecznik prasowy Związku Banków Polskich (ZBP) Przemysław Barbrich.
Jak dodał, "takie awarie, jak dziś, mogą się zdarzyć z różnych przyczyn".
- Jedną z nich może być zwiększona liczba logowań na kontach. To jest taki moment w miesiącu, że wielu klientów sprawdza, czy ich wypłata dotarła na kont, inni płacą ZUS. Kiedyś w takim czasie ustawiały się kolejki w okienku, dziś kolejek nie ma, ale może dojść do chwilowego problemu z szybkim połączeniem z bankiem. Warto wiedzieć, że dobie rozwoju internetu i zakupów on-line, średnio sześć razy dziennie klient loguje się do swojego konta poprzez bankowość mobilną - powiedział Barbrich.
- Zapewniam, że problemy, które się dziś pojawiły już zostały wyeliminowane, i więcej się nie powtórzą, co nie znaczy, że nie pojawią się inne. Nie ma jednak zagrożenia, że przelewy nie dotrą do adresatów. Nawet, jeśli będą miały małe opóźnienie, odbędzie się to szybciej, niż o słabiej rozwiniętej bankowości internetowej i mobilnej - podkreślił rzecznik ZBP.
Autor: tol, mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock