Niemcy będą pili kawę od Polaków. Jest umowa

Pieniądze

ShutterstockAmRest Holdings SE podpisał umowę ze Starbucks Coffee Company

41 mln euro warta jest transakcja przejęcia przez polską spółkę lokali działających pod marką Sturbucksa w Niemczech. Umowa wejdzie w życie 23 maja 2016 roku i to właśnie w tym dniu wrocławska firma gastronomiczna AmRest Holdings SE uzyska licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni u naszych sąsiadów za Odrą.

Historia marki Starbucks w Niemczech rozpoczęła się w 2002 roku wraz z otwarciem dwóch lokali w Berlinie. Obecnie sieć na tym rynku liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców.

Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks w Europie kontynentalnej.

Czechy na początek

AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucksem w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Republice Czeskiej. Od tego czasu Spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz o Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku.

Obecnie AmRest prowadzi 103 kawiarnie Starbucks, zarządzane przez Adama Mularuka, Prezydenta Marki Starbucks. Henry McGovern, założyciel AmRest i członek Rady Nadzorczej Spółki cytowany w oświadczeniu spółki powiedział, że "włączenie rynku niemieckiego do portfela AmRest to kolejny etap rozwoju współpracy ze Starbucks".

- Możliwość dalszego rozwój marki Starbucks na niemieckim rynku jest dla nas zaszczytem, a jednocześnie wielką odpowiedzialnością. Razem z naszymi Partnerami będziemy kontynuować budowanie wartości dla klientów Starbucks, jednocześnie poszerzając skalę działania w tym kraju. To bardzo doniosły moment zarówno dla AmRest, jaki i zespołu Starbucks w Niemczech. Wierzę, że mamy przed sobą fantastyczne perspektywy - dodał Adam Mularuk.

Wartość transakcji

Szacowana cena zakupu to 41 milionów euro. Ostateczna wartość transakcji zostanie ustalona w momencie jej zakończenia. Jak czytamy w komunikacie, nabycie sieci Starbucks w Niemczech wpisuje się w strategię AmRest, umożliwiając budowanie silnej platformy wzrostu na tym bardzo obiecującym rynku Europy.

Niemcy to bowiem jeden z najbardziej zamożnych krajów w regionie, a jednocześnie jeden z globalnych liderów pod względem spożycia kawy. Transakcja wzmocni obecność AmRest na rynku kawiarni oraz utwierdzi mocną pozycję marki Starbucks w Niemczech jako lidera w tym segmencie.

AmRest planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech poprzez dynamiczny rozwój sieci w perspektywie nadchodzących lat - czytamy dalej.

Starbucks przenosi produkcję wody poza Kalifornię (10.05.2015):

Starbucks przenosi produkcję wody poza KalifornięTVN24 BiS

Autor: mb/gry / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock