Już nie tylko chleb, kajzerki czy bagietki - do koszyków coraz częściej wrzucane są bułki do hamburgerów lub hot dogów - wskazała "Rzeczpospolita". Zaznaczyła, że "rynek pieczywa w ostatnich latach zmienia się".
"Polacy w 2024 r. wydali na wszelkie rodzaje pieczywa aż 11,3 mld zł. Rynek się zmienia, rosną nowe kategorie, jak bułki do hot dogów czy hamburgerów. Pieczywa w 2024 r. kupiliśmy 1,2 mln ton" - podał dziennik.
Dodał, że szeroko rozumianą kategorię pieczywa (oprócz chleba czy bułek obejmującą także pieczywo chrupkie czy do hot dogów) w 2024 r. choć raz kupiło 99,9 proc. polskich gospodarstw domowych. Tak wynika z danych YouGov CP Poland, które "Rz" poznała pierwsza.
Wskazano także, że każde gospodarstwo kupiło coś z tej kategorii ponad 119 razy i wydało na ten cel średnio ponad 890 zł.
Chleb i bułki liderem
- Spośród analizowanych segmentów największą popularnością cieszył się chleb i bułki, zakupów takich produktów dokonało ponad 99,6 procent nabywców. W dalszej kolejności chleb chrupki z ponad 63 procent oraz chleb tostowy, który kupiło 60 procent - powiedział dziennikowi Grzegorz Mech z YouGov CP Poland.
- W ujęciu ilościowym absolutnym liderem jest chleb i bułki, ten segment stanowi bez mała 95 procent zakupów. Chleb tostowy zajmuje drugą pozycję, z udziałami na poziomie 4 procent, a udziały chleba chrupkiego i pieczywa do hot dogów oraz hamburgerów są poniżej 1 procent - wyjaśnił Mech.
"Rz" zwróciła uwagę, że "rynek pieczywa w ostatnich latach zmienia się, panuje wręcz moda na ograniczanie spożycia pieczywa, choć na razie w danych rynkowych mocno tego nie widać". W artykule wskazano także, że "pieczywo to często kupowana kategoria, ale jednocześnie najczęściej wyrzucana".
"Z danych Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że najczęściej wyrzucane są produkty właśnie takie jak pieczywo, do czego przyznało się aż 52 proc. Polaków. Dla porównania: na owoce wskazało 38 proc., a na warzywa 36 proc." - napisano.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Grand Warszawski/Shutterstock