TVN24 okazała się najczęściej cytowaną w listopadzie telewizją, a tvn24.pl jednym z trzech najczęściej cytowanych portali - wynika z badania "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.
Najbardziej opiniotwórczym medium był dziennik "Rzeczpospolita". Powoływano się na nią w listopadzie 1344 razy. Potem znajdują się kolejno: "Dziennik Gazeta Prawna (717), "Gazeta Wyborcza (672) i TVN24 (501).
Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych portali internetowych w zestawieniu ogólnym uzyskał onet.pl (151). Dziennikarze innych mediów powoływali się także na przekazy internetowe pochodzące z serwisu sportowefakty.pl (108) oraz portalu tvn24.pl (90).
Gorące tematy listopada
W listopadzie, tak jak w poprzednim miesiącu, największe zainteresowanie mediów wzbudzała afera hazardowa. Spowodowała ona powołanie komisji śledczej oraz rozpoczęcie prac nad ustawą hazardową, mającą zapobiec nieetycznej współpracy pomiędzy biznesem a polityką w przyszłości.
Nagłośnionym medialnie tematem była również rozwijająca się na Ukrainie epidemia świńskiej grypy, której echa doszły do naszego kraju, powodując liczne dyskusje na temat stanu przygotowań Polski do wzrostu zachorowalności na tę chorobę.
W analizowanym okresie środki masowego przekazu dużo miejsca poświęciły zbliżającym się wyborom prezydenckim i proponowanym przez różne ugrupowania polityczne kandydatom, a także negocjacjom gazowym z Rosją i planom pozbycia się Aleksandra Gudzowatego i jego Bartimpexu z roli pośrednika w gazowych transakcjach.
Publicznie dyskutowano głośne wywiady Zbigniewa Chlebowskiego, w których odnosi się on do swojej sytuacji w polityce po ujawnieniu afery hazardowej czy też problem dalszej możliwości istnienia na rynku polskich stoczni.
Kontrowersje wzbudzały zagadnienia inwigilacji przez służby kontrwywiadu wojskowego generała Waldemara Skrzypczaka oraz ciągle kontynuowany temat zatrzymania w Szwajcarii znanego polskiego reżysera Romana Polańskiego.
Źródło: IMM
Źródło zdjęcia głównego: TVN24