Telekomunikacja Polska traci abonentów telefonów stacjonarnych, za to zyskuje użytkowników internetu. Firma coraz szerzej wprowadza markę Orange - po szerokopasmowym internecie tańszym od Neostrady przychodzi czas na... stacjonarne telefony.
Wewnętrzna konkurencja w grupie jest przemyślaną strategią marketingową kierownictwa firmy, które upatruje w niej szansy na większe zyski. - Dla Telekomunikacji Polskiej konkurencja cenowa dwóch marek nie ma znaczenia. Wszystko i tak zostaje w rodzinie. Usługi internetowe pod nazwą Orange są związane z bonusami dla abonentów telefonii komórkowej pod tą sama marką. Grupa TP wiąże więc podwójnie klientów ze sobą - tłumaczy w "Rzeczpospolitej" Grzegorz Bernatek, analityk Audytelu.
Stacjonarnych telefonów ubywa,...
W pierwszym półroczy 2008 liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu wzrosła o 21,1 proc., natomiast w tym czasie liczba stacjonarnych telefonicznych łączy spadła o 6,5 proc. Jednak przychody TP SA z telefonii stacjonarnej spadły po pierwszym półroczu spadły tylko o 3,6 proc.
"Na rynku utrzymuje się tendencja zastępowania telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową, a ponadto segment usług głosowych TP znajduje się nadal pod silną presją ze strony regulatora i konkurencji" - napisano w komunikacie TP SA.
...przybywa konkurentów,...
Grupa planuje w najbliższym czasie uruchomienie telewizyjnego kanału sportowego oraz usług satelitarnych - wszystko pod marką Orange. Natomiast pod koniec roku PTK Centertel, operator sieci komórkowej Orange, planuje otworzyć także nową usługę telefonii stacjonarnej.
- W ramach istniejących rozwiązań regulacyjnych Centertel rozpocznie świadczenie usług telefonii stacjonarnej w oparciu o umowę hurtową TP - zapowiedział prezes TP SA Maciej Witucki.
Wszystkie zmiany oznaczać mogą zmierzch produktów marki TP (Neostrada, plany TP w telefonii stacjonarnej) na rzecz marki Orange we wszystkich kluczowych dla niej segmentach.
...a koncern zwiększa zyski
Przychody grupy TP SA w drugim kwartale 2008 roku wzrosły do 4,52 mld zł z 4,51 mld zł rok wcześniej i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 4,52 mld zł.
Zysk operacyjny w drugim kwartale 2008 roku wzrósł do 984 mln zł z 677 mln zł rok wcześniej i był wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że będzie to 865 mln zł.
Po pierwszym półroczu zysk netto grupy wzrósł o 36,1 proc. do 1,379 mld zł, przychody zwiększyły się o 1,1 proc. do 9,047 mld zł, a zysk operacyjny wzrósł do 1,924 mld zł z 1,464 mld zł rok wcześniej.
Źródło: PAP, Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24