TVN24 miała w zeszłym miesiącu prawie dwukrotnie większą oglądalność niż w listopadzie rok temu - wynika z danych TNS OBOP. Według danych AGB wzrosła także oglądalność TVN.
Jak wynika z danych TNS OBOP w listopadzie 2007 roku liderem rynku telewizyjnego była TVP1, której oglądalność spadła jednak w porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku do 22,81 proc. z 24,29 proc. Drugie miejsce przypadło TVP2, która odnotowała spadek widowni do 17,40 proc. z 18,59 proc. W ubiegłym roku stacja zajmowała również drugie miejsce.
Nieco mniejszy udział w ogólnej widowni odnotował TVN. Spadł on do 16,75 proc. z 17,24 proc. rok wcześniej. Polsat był czwarty, a jego udział w rynku spadł do 15,67 proc. z 16,92 proc. w listopadzie 2006 roku. Wobec listopada 2006 roku TVN utrzymała trzecią pozycję, a Polsat utrzymał czwarte miejsce.
Pierwszą piątkę zamknęła TVP Info (TVP3), tak jak rok wcześniej. W listopadzie 2007 roku miała 5,66-proc. udział, a rok wcześniej 5,08 proc.
Widzowie postawili na informację i film Kanał informacyjny TVN24, który w listopadzie 2006 roku był na siódmej pozycji z 1,85 proc. udziału podwoił oglądalność i "wskoczył" na szóste miejsce z 3,50 proc. udziału w rynku. Przez to TV4 spadła na siódmą pozycję z szóstej rok wcześniej, ale jej oglądalność wzrosła do 2,11 proc. z 1,91 proc.
Plasująca się na ósmym miejscu, tak jak rok wcześniej, TVN Siedem odnotowała 1,70-proc. udział wobec 1,37 proc. rok wcześniej.
Oglądalność według AGB Według innej grupy badawczej - AGB Nielsen Media Reserch - kolejność w rankingu oglądalności przedstawia się nieco inaczej. Tutaj również pierwsze miejsce w listopadzie zajęła TVP1 z oglądalnością na poziomie 22,5 proc. (wobec 23,7 proc. w ubiegłym roku). Jednak już drugie miejsce zajmuje nie TVP2, jak w klasyfikacji OBOP, ale TVN. Stacja odnotowała 0,3 pkt. proc. wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem i cieszy się oglądalnością na poziomie 18,5 proc. Oglądalność TVP2 spadła o 0,8 pkt. proc. do poziomu 17,8 proc. Czwarte miejsce zajął Polsat z 15,7-procentową widownią, wobec 16,5 proc. w listopadzie ubiegłego roku.
Wzrost oglądalności o 0,7 pkt. proc. odnotowała TVP Info i w listopadzie 2007 przyciągnęła 5,1 proc. widowni. O 1,1 pkt. proc. - do 3 proc. - wzrosła oglądalność TVN24. Większą widownię przyciągnęła też TV4. Udział stacji w oglądalności wzrósł z 1,9 do 2,2 proc.
Dane dla reklamodawców: prowadzi TVN AGB przeprowadziła również badanie oglądalności w komercyjnej grupie docelowej, najważniejszej dla reklamodawców. Wśród osób w wieku 16-49 lat najwięcej osób - 19,8 proc. - ogląda TVN. To wzrost o 0,2 pkt. proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. W prime time (godziny największego zainteresowania telewizją) oglądalność TVN jest jeszcze wyższa i wynosi 23,6 proc. Do poziomu, który TVN całodobowo osiągnął w ubiegłym roku, spadła oglądalność TVP1. W listopadzie 2007 ta stacja miała 19,6 proc. widowni, wobec 21 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku. Na trzecim miejscu znajduje się Polsat z oglądalnością odpowiednio 18,9 proc. Dalej w klasyfikacji znajduje się TVP2 z 16,5-procentową oglądalnością. Również publiczna "Dwójka" odnotowała spadek - w listopadzie 2006 kanał oglądało 17,3 proc. widzów.
Wśród ważnych dla reklamodawców widzów, 2,7 proc. całodobowo i 3 proc. w prime time ogląda TV4. W obu przypadkach to około 1 pkt proc. wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spadki zanotowała z kolei TVP Info. Z 3,2 do 3 proc. całodobowo i z 2,3 do 2,1 w prime time.
Najczęściej oglądanymi programami w TVN były w listopadzie "Taniec z gwiazdami", "Fakty", serial "Na Wspólnej" (po raz pierwszy w historii serial oglądało ponad 5 mln widzów), serial "W-11" i program rozrywkowy "Szymon Majewski Show".
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24