Mirosław Godlewski - dotychczasowy prezes Netii - złożył rezygnację. Ze stanowiska odejdzie on do końca sierpnia tego roku. Spółka zaprezentowała dziś sprawozdanie finansowe za ubiegły rok. Zysk netto grupy Netia w czwartym kwartale 2013 roku wyniósł 10,5 mln zł. Łączna liczba usług była o 1% niższa od prognozy.
Godlewski pełnił funkcję prezesa Netii, drugiego największego operatora telekomunikacyjnego w Polsce, od stycznia 2007 roku. Dwa lata temu został powołany na drugą, pięcioletnią, kadencję. Ta miałaby zakończyć się w 2017 roku. Sam zainteresowany, ani przedstawiciele spółki nie komentują tych zmian.
- Rada Nadzorcza Netii SA podziękowała Panu Mirosławowi Godlewskiemu za sukcesy w kierowaniu Spółką przez ostatnie siedem lat, kiedy to Grupa Netia podwoiła skalę operacji i umocniła pozycję największego alternatywnego operatora usług stacjonarnych w Polsce - czytamy w oświadczeniu spółki.
Swoją funkcję Godlewski będzie pełnił najpóźniej do końca sierpnia. Netia rozpoczęła poszukiwanie jego następy.
Sylwetka
Mirosław Godlewski przed podjęciem współpracy z Netią, pełnił funkcję Prezesa Zarządu w spółce Opoczno SA (producent płytek ceramicznych). Wcześniej kierował spółką Dec oraz pracował jako menadżer w spółkach producenta napoju Pepsi. Godlewski ukończył Politechnikę Warszawską uzyskując dyplom magistra inżyniera w zarządzaniu przemysłem. Posiada również tytuł MBA.
Wskaźniki w dół
Zysk netto grupy Netia w czwartym kwartale 2013 roku wyniósł 10,5 mln zł i okazał się nieco wyższy od konsensusu na poziomie 8,3 mln zł, jednak na pozostałych poziomach wyniki spółki były niższe gorsze od oczekiwań. Spółka podtrzymała w czwartkowym raporcie wypłatę 0,42 zł dywidendy na akcję za 2013 rok.
Przychody za 2013 r. wyniosły 1.876,0 mln PLN wykazując spadek o 12 proc. w stosunku do 2012 r. W IV kw. 2013 r. przychody spadły o 1 proc. kwartał do kwartału do poziomu 450,8 mln zł w porównaniu do 457,1 mln zł w III kw. 2013 r. Spadek przychodów był związany z niższą liczbą usług, które zmniejszyły się o 6% rok do roku i o 1 proc. kwartał do kwartału.
Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 550,8 mln zł za 2013 r. wykazując spadek o 7 proc. w stosunku do 2012 r. W IV kw. 2013 r. skorygowany zysk EBITDA wyniósł 124,2 mln PLN, wykazując spadek o 14 proc. w stosunku do III kw. 2013 r.
Łączna liczba usług była o 1% niższa od prognozy ze względu na wolniejsze od spodziewanego tempo przyłączeń usług telewizyjnych w IV kw. 2013 r.
Na dzień 31 grudnia 2013 r. wyniosła 2.526.357 w po równaniu do 2.668.467 na dzień 31 grudnia 2012 r. oraz 2.560.019 na dzień 30 września 2013 r. Spadek usług rok do roku i kwartał do kwartału odzwierciedla spadek liczby stacjonarnych usług głosowych i zaostrzoną konkurencję na spowolnionym rynku telekomunikacyjnym. W IV kw. 2013 r. Netia przyłączyła 14.243 usługi netto we własnej sieci i odnotowała 47.905 odłączeń.
Dobre prognozy
Zarząd oczekuje, że 2014 r. będzie okresem konsolidacji, ukierunkowanym na zbudowanie podstaw do dostarczania przez nowo utworzone dywizje B2B i B2C - dedykowane odpowiednio segmentowi klientów biznesowych i klientów indywidualnych - przyspieszonego wzrostu w przyszłości.
"Zarząd nadal będzie pracował nad rozwojem usług we własnej sieci i spodziewa się wzrostu liczby usług szerokopasmowych, telewizyjnych oraz dla klientów biznesowych (B2B) wśród każdej z tych kategorii" - można przeczytać w komunikacie spółki.
W najbliższym czasie priorytetem będzie rozbudowa funkcjonalności produktów, poprawa procesów i obniżenie poziomu kosztów, tak by podnieść efektywność sprzedaży w kolejnych latach. Z tego względu prognoza na 2014 r. jest ograniczona do głównych parametrów finansowych i nie obejmuje liczby usług.
Średnioterminowe strategiczne cele finansowe Grupy Netia, które zostały poddane przeglądowi w trakcie publikacji wyników III kw. w listopadzie 2013 r., zostają dzisiaj wycofane. Decyzja w sprawie wznowienia prognozy średnioterminowej zostanie podjęta przez Zarząd w oparciu o rezultaty następnej rundy prac planistycznych dotyczących perspektywy średnioterminowej, które będą prowadzone wspólnie z Radą Nadzorczą i przy kluczowym wkładzie ze strony dwóch nowych, bardziej autonomicznych dywizji B2B i B2C.
Autor: //gry / Źródło: PAP