Sprzedaż na rynki państw Unii Europejskiej prowadzi obecnie 33,1 proc. polskich e-sklepów, zaś poza UE, ale nadal w Europie - 9,6 proc., pisze "Rzeczpospolita" powołując się na raport eHandel Polska 2012 r.
Stary Kontynent pozostaje więc priorytetem. Poza nim aktywnie działa 6,8 proc. firm zajmujących się handlem internetowym.
68 proc. polskich firm przyjmujących zamówienia z innych krajów Unii za pośrednictwem strony internetowej stanowią małe przedsiębiorstwa - podaje gazeta.
Stawiamy na rozwój
Choć polskie firmy stawiają na rozwój eksportu, to jednak wciąż zdaniem aż 57 proc. z nich internet nie daje dostępu do klientów międzynarodowych. Dlatego choćby wersja strony WWW w języku innym niż polski wciąż nie jest codziennością.
Na szczęście to szybko się zmienia, zaś gotowość do rozwijania takiej działalności rośnie wraz ze stażem rynkowym przedsiębiorcy. Z firm obecnych na rynku co najmniej trzy lata rozważa to 38,2 proc., zaś młodszych niż rok - jedynie 15,6 proc. Z kolei wśród e-sklepów obecnych na rynku ponad 10 lat taką chęć wykazuje aż 51,6 proc. ankietowanych.
Autor: zśmtom / Źródło: PAP, Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu/hoboton