Niemiecka Metro Group przygotowuje się do sprzedaży sieci hipermarketów Real w Polsce - donoszą media za Odrą. Jednym z zainteresowanych jej kupnem jest podobno amerykański gigant handlu detalicznego Wal-Mart. Zakup polskiego Reala byłby dla niego trampoliną na rynek nasz oraz całej Europy Centralnej i Wschodniej.
Obecnie Wal-Mart ma ok. 4,5 tys. sklepów w 15 krajach i jest największą siecią handlową na świecie. Dla większości Amerykanów jest symbolem tanich zakupów.
Jak podkreśla branżowy portalspozywczy.pl, Polska i Rosja są szczególnie atrakcyjnymi krajami dla amerykańskiego giganta. Co więcej, transakcja wydaje się tym bardziej prawdopodobna, że Wal-Mart preferuje ekspansję na nowe rynki właśnie poprzez przejęcia.
Jeszcze niedawno Wal-Mart przygotowywał się do wejścia na rynek rosyjski, ale nie poradził sobie z jego specyfiką i kilka miesięcy temu zamknął moskiewskie biuro. Władze koncernu uznały oficjalnie, że rosyjski rynek "nie był gotowy do podboju".
Wal-Mart przymierzał się też do ekspansji na nasz rynek. O planowanym wejściu do Polski mówiło się po raz pierwszy w 2005 roku.
Teraz, gdy Metro przymierza się do sprzedaży 54 hipermarketów Real (z czego 19 to dawne placówki sieci Geant przejęte przez Metro w 2006 r.), Wal-Mart ma doskonałą okazję do mocnego wejścia do Polski.
Źródło: tvn24.pl, portalspozywczy.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24