Aż 300 franczyzowych punktów gastronomicznych przybyło w Polsce w ubiegłym roku. W ich uruchomienie zainwestowano blisko 90 mln zł. W tym roku ma przybyć kolejnych 350 takich placówek - donosi "Puls Biznesu" powołując się na badania ekspertów Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS).
Najwięcej nowych punktów franczyzowych oferuje swoim klientom pizzę i dania fast-food (hot-dogi, hamburgery). Tych pierwszych w 2009 r. przybyło pod 26 różnymi markami 140, a tych drugich ok. 100.
W innych segmentach rynku, takich jak restauracje czy kawiarnie, nie było już tak dobrze ze względu na kryzys i brak zainteresowania przedsiębiorców.
Zdaniem fachowców przedsiębiorca, który chce wejść w ten biznes, musi zainwestować (w zależności od sieci) od 10-50 tys. zł do 500 tys. zł, a nawet więcej.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu