Podczas ostatniej sesji przed świętami na warszawskim parkiecie zadebiutowały trzy spółki - dwie na NewConnect i jedna na GPW.
Na dużym parkiecie zaistniał dziś Europejski Fundusz Hipoteczny. Na otwarciu za prawa do akcji inwestorzy płacili 7,95 zł. W publicznej subskrypcji cena akcji wynosiła 7,50 zł.
EFH jest 80. spółką debiutującą w tym roku na głównym rynku GPW i 351 spółką giełdową. Publiczna subskrypcja obejmowała do 20 mln akcji serii E.
Akcje oferowano w trzech transzach. W transzy kierowanej początkowo znalazło się do 1 mln akcji, a po przesunięciach między transzami 6 inwestorów kupiło 2 mln 306 tys. 664 akcje. W transzy małych inwestorów oferowano do 5 mln, a przydzielono 115 tys. 687 akcji 28 inwestorom.
W transzy dużych inwestorów oferowano do 14 mln akcji, a przydzielono 1 mln 244 tys. 223 akcji 12 inwestorom. Wartość oferty akcji serii E wynosiła 27 mln 499 tys. 305 zł, podczas gdy spółka planowała pozyskać brutto 220 mln zł.
Dobre wejście na GPW
EFH działa od 14 lat na rynku nieruchomości. Koncentruje się na finansowaniu nieruchomości oraz prowadzeniu działalności inwestycyjnej na własny rachunek w sektorze nieruchomości. Ponadto spółka oferuje finansowanie nieruchomości i ruchomości w formie leasingu lub dzierżawy na okres od 12 do 300 miesięcy. Oferta usługowa EFH obejmuje finansowanie zakupów inwestycyjnych w formie długookresowych umów dzierżawy.
Za środki pozyskane z emisji EFH chciał m.in. kupić cztery nieruchomości hotelowe (w Polsce, Słowacji, Chorwacji) oraz zainwestować w biura i magazyny. Inne cele to kupno centrum konferencyjnego pod Warszawą, budowa centrum konferencyjnego w okolicach Mikołajek i budowa apartamentów wakacyjnych na Mazurach.
Przed emisją największym akcjonariuszem spółki był Mirosław Wierzbowski (55,9 proc. kapitału akcyjnego). W akcjonariacie spółki są też m.in. Dom Maklerski IDM SA, który ma 5,8 proc. kapitału akcyjnego, około 4,7 proc. ma Prokom Investment, a 4,4 proc. Sygnity. W 2006 r. przychody Grupy EFH wyniosły 19 mln zł, a zysk netto 315 tys. zł. W pierwszej połowie br. przychody wyniosły 37 mln zł, zysk brutto 17,6 mln zł, a zysk netto 8,7 mln zł.
E-muzyka na parkiecie
Na NewConnect zadebiutowała w piątek spółka e-Muzyka. Za prawa do akcji inwestorzy płacili na otwarciu sesji 7,80 zł. Kurs odniesienia wynosił 4 zł. E-Muzyka działa na rynku mediów cyfrowych i zajmuje się dystrybucją muzyki w formacie cyfrowym. Ma też plany wykorzystania nowych technologii, skierowane do operatorów telefonii komórkowych i firm medialnych.
Spółka chce przeznaczyć 1,6 mln zł z prywatnej emisji na rozwój technologii oraz na zakup i poszerzenie oferty tzw. kontentu multimedialnego. Około 1 mln zł ma być przeznaczone na pozyskanie katalogów muzycznych od takich firm jak Universal Music, Pomaton EMI, My Music, Sony BMG. 600 tys. zł będzie przeznaczone na rozwiązania informatyczne. Spółka planuje również uruchomić multimedialne kioski we współpracy np. z sieciami kawiarni. Na przełomie 2008 i 2009 r. e-Muzyka nie wyklucza przejścia na rynek regulowany GPW.
E-muzyka ma obecnie ok. 70 proc. udziału w rynku rozpowszechniania cyfrowej muzyki w Polsce, ale chce też zaistnieć na rynkach zagranicznych. W prywatnej emisji akcji e-Muzyka inwestorzy objęli 400 tys. akcji po 4 zł za sztukę, a dodatkowe 50 tys. akcji objął w ramach wynagrodzenia Dom Maklerski Capital Partners. Po emisji kapitał akcyjny e-Muzyka dzieli się na 5,45 mln akcji, z czego największym akcjonariuszem jest Capital Partners (50,5 proc.), a 18,3 proc. ma prezes Robert Knaź. W 2007 r. spółka planuje osiągnąć 102 tys. zł zysku netto i 4,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2008 r. będzie to odpowiednio 503 tys. zł i 7,5 mln zł.
24 spółki na NewConnect
Drugą spółką debiutującą na NewConnect jest dziś Makolab. Za prawa do akcji na otwarciu notowań inwestorzy płacili 2,50 zł. Kurs odniesienia wynosił 1,75 zł. Po piątkowym debiucie Makolab i e-Muzyki na NewConnect notowane są 24 spółki. Makolab zajmuje się m.in. tworzeniem i wdrażaniem programów autorskich, informatyzacją przedsiębiorstw i świadczeniem usług informatycznych na zlecenie. Spółka m.in. projektuje i wykonuje serwisy internetowe, tworzy rozwiązania e-commerce. Makolab opracowuje i sprzedaje własne oprogramowanie (m.in. programy zarządzania sprzedażą, logistyką, obsługą kosztów dla firm, zarządzania wyższą uczelnią, systemy programistyczne). Zarządza witrynami i portalami firm w ramach outsourcingu (zarządza witrynami i portalami firm Renault-Nissan SAS, Renault Polska, Renault Austria, Renault Switzerland, Renault UK oraz prawie 20 portalami dla marki Dacia koncernu Renault-Nissan. Do innych klientów usług outsourcingu należą Philips, Fujitsu, MotoBudrex, Sowkam czy Onninen).
W 2007 r. Makolab spodziewa się około 7 mln zł przychodów, a w 2008 r. sprzedaż ma wzrosnąć do ponad 12 mln zł. Prognoza finansowa spółki zakłada wzrost przychodów w 2010 r. do ponad 20 mln zł przy prawie 2 mln zł zysku netto. W 2006 roku Makolab miał 3,49 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego 41 proc. stanowiły przychody z outsourcingu. Ponad 32 proc. wartości sprzedaży wyrobów i usług stanowiła w 2006 r. sprzedaż na rzecz odbiorców zagranicznych.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24