Microsoft udostępnia pakiet Office, czyli najpopularniejsze oprogramowanie biurowe użytkownikom iPadów. Debiut programu na urządzeniu Apple to zmiana dotychczasowej strategii koncernu z Redmond o 180 stopni.
Użytkownicy korzystający z iPadów Apple'a będą teraz mogli bezpłatnie pobrać pakiet Office i korzystać z Worda, Excela i PowerPointa. Wszystkie zawarte w pakiecie programy zostały zoptymalizowane do kontroli opartej na dotyku.
Prawdziwy hit
Wystarczyło kilka godzin, aby program Word stał się najczęściej ściągana aplikacją na iPada w AppStore. Nieco dalej, bo na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się Excel i PowerPoint. Ogromna liczba "pobrań" potwierdza tylko popularność znanych z Windowsa programów. Nowy szef Microsoftu Satya Nadella stwierdził, że jego strategia zakłada, aby z programów jego firmy mogli korzystać użytkownicy wszystkich urządzeń. - Chcemy, aby pakiet Office mógł być używany na każdym sprzęcie. W przyszłości ukażą się aplikacje w wersjach na inne urządzenia mobilne - twierdzi Nadella. Choć pracę nad wprowadzeniem pakietu Office na iPada rozpoczął Steve Bellmer, czyli poprzednik Nadella, to wielu obserwatorów branży twierdzi, że były już szef Microsoftu celowo opóźniał debiut popularnego oprogramowania na dotykowym sprzęcie Apple'a.
Zmiana strategii
- To z pewnością był duży błąd Steve'a Ballmera i przykład przestarzałego "wyspiarskiego" myślenia o świecie - ocenia Chris Green, analityk w firmie Davies Murphy Group. - Windows nie jest już dominującą platformą. Fakt, że Microsoft zdecydował się na taki krok pokazuje, że jest w stanie dogonić konkurencję, a sama decyzja przyniesie duże korzyści pakietowi Office - tłumaczy Green. Pakiet Office dla iPada został udostępniony w 135 krajach w 29 wersjach językowych - także w polskiej.
Autor: msz//bgr / Źródło: BBC