Trzy lata ma firma telekomunikacyjna na odzyskanie należności z tytułu niezapłaconego rachunku telefonicznego. Po tym terminie klient może spać spokojnie. Co jednak zrobić, gdy wydzwania do nas firma windykacyjna? Odpowiedzi na to pytanie szukał w programie "Biznes dla Ludzi" Paweł Blajer.
Załóżmy, że datę płatności rachunku ustalono na 10 stycznia 2011 roku. Już następnego dnia firma miała prawo naliczyć odsetki. Dzwoniła do klienta, zleciła nawet windykatorowi odzyskanie należności, jednak nie wniosła sprawy do sądu, na co ma trzy lata.
Nadal dzwonią? Wyślij pismo
11 stycznia 2014 sprawa przedawniła się z mocy prawa. To oznacza, że klient nie musi już nic płacić, a firma czy windykator nie mają prawa domagać się uregulowania tej należności.
Gdyby jednak zdarzyło się, że telekom nadal będzie mówił o konieczności zapłaty, wystarczy wysłać mu krótkie pismo o następującej treści: "moja należność z tytułu płatności się przedawniła, bo nie wnieśli państwo sprawy do sądu" - radzi Paweł Blajer.
***
Program "Biznes dla Ludzi" Pawła Blajera do obejrzenia na antenie TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o godz. 20.00.
Autor: rf / Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu