Niemcy kupując nowe auta znów wybierają te z mocnymi silnikami. Na krótko w ubiegłym roku ich przyzwyczajenia zmieniły się, gdy przy kupnie nowego auta mogli uzyskać 2,5 tysiąca euro za zezłomowanie starego pojazdu. Wtedy kupowali mniejsze auta.
Jak wynika ze statystyki prowadzonej przez prof. Ferdinanda Dudenhöffera z Uniwersytetu Duisburg-Essen, przeciętny samochód kupiony w Niemczech w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku miał silnik o mocy niespełna 139 koni mechanicznych.
W ubiegłym roku Niemcy kupowali mniejsze samochody, do czego skłaniał ich tzw. Abwrackprämie - rządowy program dopłat do kupna nowego pojazdy w zamian za zezłomowanie starego. Wtedy przeciętna moc silnika kupowanego pojazdu wyniosła 118 KM i było to przerwanie 15-letniego trendu. Jeszcze w roku 2008 moc silnika przeciętnego samochodu wynosiła 131 KM.
Wielbiciele mocy
Niemcy należą do największych w Europie wielbicieli mocy pod maską samochodu. Jak wylicza prof. Dudenhöffer, przeciętny silni w całej Europie ma moc zaledwie 111 KM. Najmocniejsze auta kupują Szwajcarzy - ich przeciętny samochód ma moc 143 koni. Na drugim miejscu są auta Szwedów - 141 KM.
W przypadku Niemiec naukowiec dostrzega wyraźne zróżnicowanie mocy w zależności od marki samochodu. I tak sportowe ze swej natury Porsche ma przeciętnie moc 360 KM, wyprzedzając 292-konnego Jaguara, 186-konne BMW oraz 168-konnego Mercedesa.
Na przeciwnym biegunie plasuje się Smart z przeciętną mocą 71 KM, Fiat z silnikiem o średniej mocy 86 KM oraz 108-konna Toyota.
Źródło: AFP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24