Planuje stworzyć turystykę kosmiczną, ale w dzieciństwie miał dysleksję, problemy z nauką i koncentracją uwagi. W wieku 16 lat rzucił szkołę i postanowił założyć własny biznes. Choć nikt w niego nie wierzył, dziś jest multimiliarderem i uchodzi za "ikonę przedsiębiorczości". Jak Richard Branson to osiągnął? Według niego wystarczyło przestrzegać dziesięciu zasad.
W młodości nic nie wskazywało, że Bransosn dorobi się gigantycznego majątku szacowanego, według magazynu "Forbes" na 5 miliardów dolarów. Nie był pilnym uczniem, miał dysleksję i często zmieniał szkoły. W wieku 16 lat postanowił jednak rzucić naukę. Jak się później okazało, ta decyzja była jego początkiem drogi do światowego sukcesu.
W 1966 wraz z kolegą, w piwnicy kościoła zaczął wydawać czasopismo dla młodzieży "Student Magazine" informującą o nowościach muzycznych. To okazało się strzałem w dziesiątkę. Po czterech latach, za zarobione w ten sposób pieniądze otworzył własny sklep muzyczny, a po dwóch latach - wytwórnię płytową.
W 1980 roku założył linie lotnicze Virgin Atlantic, 10 lat później - sieć telefonii komórkowej Virgin Mobile i firmę kolejową Virgin Trains. Ostatnio zainwestował w kosmiczną turystykę.
Co dodawało mu sił? Jaka była jego strategia? Oto jego 10 recept na sukces:
1. Podążaj za swoimi marzeniami i po prostu działaj Angażują się w to, co cię interesuje. Jeśli chcesz stworzyć firmę upewnij się, że będzie rozwijała twoje hobby i pasje. Nie rób rzeczy tylko dlatego, że można na nich zarobić. Myślę, że wiele osób ma mnóstwo świetnych pomysłów, ale bardzo niewiele stara je się wcielać w życie. 2. Dokonuj zmian na lepsze Jeśli chcesz zostać przedsiębiorcą to pamiętaj, by twoje pomysły ułatwiały życie innym 3. Uwierz w swoje pomysły i bądź najlepszy Na pewno trzeba wierzyć w swój pomysł. Naprawdę nie ma sensu robić czegoś w życiu, jeśli nie będzie się potem z tego zadowolonym, czy dumnym. Musisz też być w stanie zainspirować innych ludzi. Jeśli pomysł jest dobry, powinieneś być w stanie opisać go w dwóch lub trzech zdaniach. 4. Baw się i dbaj o swój zespół W stu procentach wierzę, że ważna jest dobra zabawa. A jeśli się nie bawisz, to może czas by coś zmienić? Upewnij się, że masz ludzi, którzy naprawdę dbają o pracowników, którzy poszukują najlepszych i którzy chwalą i nie krytykują. 5. Nie poddawaj się Niepoddawanie się jest "ekstremalnie" ważne. Bycie przedsiębiorcą jest jak los poszukiwacza przygód. Jest wiele sytuacji, w których zawrócenie nie jest już możliwe. Trzeba umieć radzić sobie z porażkami. 6. Rób listy i wytyczaj sobie w nich nowe cele Dzięki listom nie zapomnisz o szczegółach i wyzwaniach jakie sobie wyznaczyłeś. 7. Spędzaj czas z rodziną i naucz się delegować Znajdź ludzi, którzy będą lepsi w codziennym prowadzeniu firmy niż ty i spędzaj czas z rodziną. To bardzo ważne, zwłaszcza jeśli masz dzieci. 8. Spróbuj wyłączyć telewizor i wyjść na zewnątrz Jest tyle fascynujących i ciekawych rzeczy do zobaczenia, że nie warto siedzieć i oglądać telewizji. 9. Kiedy ludzie mówią złe rzeczy o tobie, po prostu udowodnij, że się mylą Naucz się także sztuki ignorowania takich ludzi. 10. Rób to, co kochasz i miej w kuchni sofę Prawda jest taka, tak długo, jak masz kuchnię z kanapą i sypialnię oraz osobę, którą kochasz, reszta wydaje się niepotrzebna.
Autor: rf/klim/ / Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: CC BY SA Wikipedia | BingNorton