Medialny magnat Rupert Murdoch przygotowuje gazetę, która ma funkcjonować wyłącznie w sieci i być dostępna dla użytkowników iPada i podobnych urządzeń - donosi "Guardian". Projekt ma powstawać we współpracy z szefem Apple Stevem Jobsem, na jego potrzeby miało zostać już zatrudnionych stu dziennikarzy w Nowym Jorku.
Według "Guardiana" produkt ma wejść na rynek na początku nowego roku. Ma się ukazywać pod tytułem "Daily", a dostęp do niego ma kosztować zaledwie 99 centów za tydzień - dużo mniej, niż jakakolwiek drukowana gazeta. Niska cena ma wynikać właśnie z braku kosztów druku i dystrybucji, jakie ponoszą tradycyjne pisma.
Dziennik miałby łączyć rynkowe zalety zarówno bulwarówek, jak i pism opiniotwórczych. Redaktorzy prowadzący przeszli do projektu z brytyjskiego "The Sun" i z amerykańskiego "New York Post". W przygotowaniu projektu mają też uczestniczyć inżynierowie z firmy Apple, producenta iPada.
Elektroniczna gazeta ma trafiać bezpośrednio na iPady i podobne urządzenia. Inne wersje nie są przewidziane - "Daily" nie będzie istnieć ani na papierze, ani też na stronach www.
Rupert Murdoch jest najbardziej znanym - i konsekwentnym - zwolennikiem płatnych treści w internecie. Należący do niego londyński "Times" utracił setki tysięcy czytelników online od czasu wprowadzenia opłat za dostęp do jego zawartości, jednak koncern News Corp. ogłosił sukces, gdy liczba płacących czytelników osiągnęła 100 tysięcy. Także należący do Murdocha tabloid "Sun" nie jest już powszechnie dostępny dla internautów.
Źródło: DPA
Źródło zdjęcia głównego: TVN24