Wielu klientów Telekomunikacji Polskiej w rozliczeniu PIT za 2009 r. nie może skorzystać z ulgi internetowej. Powód? TP na swoich fakturach podaje łączna kwotę za kilka usług, bez wyszczególnienia opłaty za internet - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak pisze "DzGP", aby w rocznym PIT wydatki na sieć odliczyć od dochodu, z faktury musi wynikać, jaka opłata jest pobierana za internet. Niestety, wielu operatorów na fakturach podaje jedną, zbiorczą opłatę za wszystkie dostarczane usługi. Najwięcej skarg w tym zakresie napływa na Telekomunikację Polską (TP).
Sprawą zajął się nawet Rzecznik Praw Obywatelskich, który skierował pismo do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), aby ten rozwiązał problem. Jednak TP zacznie wyszczególniać opłatę za internet dopiero w tym roku i nie zamierza wprowadzać korekty faktur za lata poprzednie. Oznacza to, że w rozliczeniu za 2009 r. klienci Telekomunikacji z ulgi internetowej nie skorzystają.
Dopiero od 2010 r.
Biuro prasowe TP zapewnia jedynie, że firma wdraża rozwiązanie, dzięki któremu jej klienci korzystający z pakietów usług (czyli neostrada + usługa tv, internet z usługą tv i telefonią internetową, multipakiet tp, internet i neofon) będą mogli skorzystać z ulgi internetowej w rozliczeniu za 2010 rok - pisze "DzGP".
Od chwili wdrożenia wszyscy klienci korzystający z pakietów będą otrzymywać faktury, na których prócz ceny całego pakietu będzie wyszczególniona opłata za dostęp do internetu. Otrzymają też korekty faktur za poprzednie miesiące 2010 roku, by odliczyć wydatki na internet za cały 2010 rok.
TP podkreśla, że wystawianie faktur, na których widnieje wyłącznie koszt całego pakietu, jest w pełni zgodne z obowiązującym prawem. Ponadto, kupując usługi w pakiecie, klient otrzymuje bardziej korzystną cenę, niż gdyby zamawiał je osobno.
Źródło: "Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu