Hyundai i jego partner Kia prognozują najwolniejszy od 2003 roku wzrost sprzedaży. Według szacunków sprzedaż w tym roku wzrośnie tylko o 4 proc. do 7,86 mln aut. W zeszłym roku wzrost siegnął 6 proc.
Koncerny planują wzrost światowej sprzedaży swoich aut na poziomie 7,86 mln sztuk. Hyundai chce sprzedać 4,9 mln pojazdów, podczas gdy celem Kia jest sprzedanie 2,96 mln. Dla porównania: w najlepszym dla Hyundai i Kia 2010 roku sprzedaż wzrosła o 24 proc.
Powodem ostrożnej prognozy koreańskich koncernów jest zachowanie konsumentów. Ci wolą auta japońskie, które dzięki osłabieniu jena do dolara są coraz tańsze.
Analitycy pełni optymizmu
- Osłabienie jena to niedobra wiadomość dla inwestorów południowokoreańskich marek. Może to negatywnie wpłynąć na udział producentów w rynku i sprzedaży - przyznał Song Sun Jae, analityk firmy analitycznej Hana Daetoo Securities cytowany przez Reutersa.
Jego zdaniem Hyundai i Kia będą jednak w stanie sprzedań osiem milionów aut. - Oczekuję, że ich wynik będzie lepszy niż wyniki całego światowego rynku motoryzacyjnego - dodał.
Prognoza koncernów na 2014 roku jest zgodna z przewidywaniami wzrostu sprzedaży Global Auto Market.
Autor: rf/klim/ / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Biznes i Świat