Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, najbardziej opiniotwórczymi stacjami telewizyjnymi 2007 roku zostały TVN24 i TVN. Onet.pl okazał się bezkonkurencyjny wśród portali internetowych.
Raport "Najbardziej opiniotwórcze polskie media 2007 r." pokazał, że telewizja TVN24 była najbardziej opiniotwórczą telewizją minionego roku. Kanał informacyjny cytowano 3529 razy. W stosunku do 2006 roku, w którym na TVN24 powoływano się 1079 r. jest to wzrost ponad trzykrotny.
Drugie miejsce, z dużą przewagą nad pozostałymi stacjami, zajęła telewizja TVN, którą cytowano 1385 razy. Na kolejnych miejscach znalazły się TVP1 z wynikiem 745 cytowań i TVP3, na którą powoływano się 230 razy.
Spośród portali internetowych, media najczęściej powoływały się na Onet.pl - 1568 razy. Na kolejnych pozycjach znalazły się: Interia.pl, Wp.pl, i Dziennik.pl. Bardzo dobry wynik uzyskał także portal tvn24.pl. Chociaż wystartował dopiero 19 marca to w 2007 r. był cytowany 355 razy.
W rankingu wygrała „Rzeczpospolita”, którą w ubiegłym roku cytowano 16837 razy. Zaraz za nią znajduje się cytowany 15951 razy „Dziennik”. Trzecie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, na którą powoływano się 15397 razy.
Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową jest RMF FM, które cytowano 2371 razy, przed Programem Pierwszym Polskiego Radia z wynikiem 1691 cytowań. Trzecie miejsce zajmuje Radio Zet, na które powoływano się 1579 razy.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu.
Źródło: tvn24.pl, CNN
Źródło zdjęcia głównego: Cezary Piwowarski