Nie chcieli zwracać pieniędzy podróżnym za wcześniej zakupione bilety, teraz zapłacą sami - zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na PKP Przewozy Regionalne karę w wysokości 100 tysięcy złotych.
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na PKP Przewozy Regionalne karę w wysokości 100 tys. zł za uniemożliwianie podróżnym zwrotu biletów obowiązujących na trasach do 100 km - informuje rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch.
Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, praktyka kolei uniemożliwia podróżnym zmianę umowy w przypadku, kiedy bilet nie został jeszcze wykorzystany. - To narusza interesy konsumentów - tłumaczy Cieloch.
Jaka kara może spotkać przewoźnika?
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, w przypadku stwierdzenia praktyki naruszającej interesy konsumentów prezes UOKiK może nakazać zmianę praktyki i nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24