Paryż podpisał umowę z chińskim gigantem internetowym, grupą Alibaba, specjalizującą się w handlu elektronicznym. Grupa będzie promowała francuskie marki. Umowę z chińską firmą podpisał szef francuskiej dyplomacji Laurent Fabius - podała w sobotę Xinhua.
Trzyletnia umowa zobowiązuje Alibabę do zwiększenia sprzedaży francuskich produktów w Chinach dzięki promocji na portalach handlowych grupy, między innymi w serwisie sprzedaży internetowej Tmall.com.
Okazja do promocji
Umowę podpisano podczas pobytu szefa francuskiej dyplomacji w Chinach, w położonym na wschodzie kraju mieście Hangzhou, gdzie znajduje się siedziba Alibaby. Agencja Xinhua nie podaje, kiedy dokładnie umowa została zawarta. Fabius odwiedził Pekin pod koniec lutego. - To wspaniała okazja do promocji; chińscy klienci odkryją dzięki niej nowe marki francuskie - powiedział, cytowany przez agencję Xinhua, Fabius po podpisaniu umowy. Szef i założyciel chińskiego giganta Jack Ma uznał, że umowa ta "jest realizacją misji Alibaby, polegającej na ułatwianiu wymiany handlowej we wszystkich zakątkach świata". - To porozumienie jest przykładem współpracy Alibaby z instytucjami publicznymi, współpracy mającej na celu zwiększenie handlu transgranicznego na świecie, dzięki czemu skorzystają zarówno przedsiębiorstwa międzynarodowe, jak i firmy chińskie - dodał Ma.
Elegancko po francusku
19 maja na stronach Tmall.com rozpocznie się więc kampania promocyjna zatytułowana "Francuska elegancja", w ramach której chińskim użytkownikom sieci zaprezentowane będą limitowane serie ekskluzywnych produktów wielu francuskich marek - informuje agencja EFE. Założona 15 lat temu grupa Alibaba kontroluje portal handlowy Alibaba.com i wyszukiwarkę eTao, wyspecjalizowaną w zakupach internetowych, a także portal Taobao.com skoncentrowany na handlu pomiędzy indywidualnymi klientami i Tmall.com - portal dzięki któremu firmy sprzedają towary bezpośrednio użytkownikom sieci. Alibaba posiada też internetową agencję podróży Byecity.com.
Autor: mn//bgr/kwoj / Źródło: PAP