W Polsce z Internetu korzysta, choćby tylko sporadycznie, już 57 proc. obywateli. Wielu z nich sieć zastępuje telewizor czy radio - pisze "Rzeczpospolita".
Z najnowszej edycji badań Startrack przeprowadzonych przez dom mediowy Starcom wynika, że już jedna piąta internautów z miast powyżej 20 tys. mieszkańców deklaruje, że ogląda programy telewizyjne w Internecie. Radia słucha w sieci 12 proc. użytkowników Internetu. Podobnie z odwiedzaniem internetowych stron gazet i magazynów - pisze "Rz".
Ogromną popularnością cieszą się materiały wideo – jeszcze dwa lata temu w sieci oglądało je 12 proc. wielkomiejskich internautów, dzisiaj robi to już 26 proc. z nich (a w grupie 15-29-lat aż połowa).
Zamiast telewizora
Obecnie 6 proc. użytkowników Internetu deklaruje, że w ogóle nie ma w domu telewizora, a nawet ci, którzy go mają, znacznie mniej czasu spędzają przed małym ekranem niż ci, którzy nigdy z sieci nie korzystają – dziennie oglądają tradycyjną telewizję średnio przez niecałe trzy godziny, podczas gdy widzowie niekorzystający z Internetu dziennie oglądają telewizję przez prawie 4,5 godziny.
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu