Google kupił izraelskiego technologicznego start-upa SlickLogin, który opracował narzędzie pozwalające stronom internetowym identyfikować użytkowników przy użyciu fal dźwiękowych.
Jak to działa? Wygenerowany przez specjalne oprogramowanie dźwięk dochodzący z głośników komputerowych jest pobierany przez aplikację zainstalowaną na smartfonie użytkownika. Aplikacja analizuje dźwięk i wysyła sygnał powrotny w celu potwierdzenia tożsamości. Technologia może być stosowana jako zamiennik hasła lub jako dodatkowe zabezpieczenie.
Wspólna drużyna
SlickLogin potwierdza transakcję na swojej stronie internetowej, nie podaje jednak żadnych szczegółów.
"Ogłaszamy dziś, że drużyna SlickLogin dołączyła do Google, które dzieli nasze przekonania, że logowanie powinno być łatwe a nie frustrujące. Google był pierwszą firmą, która zaoferowała weryfikację dwuetapową dla wszystkich, za darmo. Pracujemy nad kilkoma świetnymi pomysłami, która sprawią, że internet będzie bezpieczniejszy dla wszystkich" - napisała firma w oświadczeniu.
Coraz więcej firm, szczególnie w sektorze finansowym decyduje się na dwuetapową weryfikację użytkowników. W niektórych przypadkach, w szczególności płatnościach mobilnych, firmy wysyłają do użytkowników jednorazowy PIN na telefon komórkowy. Sprawdzana jest też tożsamość użytkownika.
Analitycy twierdzą, że ten trend stanie się jeszcze bardziej powszechny.
Autor: mn//bgr / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: Meneame comunicacions/ CC by SA