Europejczycy omijają salony samochodowe

Najnowsze

Aktualizacja:
PAP/EPAVolkswagen w styczniu poradził sobie najlepiej

Sprzedaż nowych samochodów w Europie spadła w styczniu o 27 proc., czyli o 355 tys., w porównaniu ze styczniem 2008 roku - wynika z opublikowanych w Brukseli danych zrzeszenia europejskich producentów samochodowych (ACEA). Najmniejszy spadek miał miejsce w Polsce.

W pierwszym miesiącu 2009 roku sprzedano łącznie 958.517 samochodów - wraz z używanymi - co jest najgorszym wynikiem na europejskim rynku motoryzacyjnym od dwudziestu lat. Statystyki te dotyczą 28 krajów: 25 członków Unii Europejskiej, poza Cyprem i Maltą oraz Islandii, Norwegii i Szwajcarii.

W Polsce wciąż kupujemy

W Hiszpanii sprzedano w styczniu o 41,6 proc. mniej nowych pojazdów, we Włoszech - o 32,6 proc., Wielkiej Brytanii - o 30,9 proc. W Niemczech sprzedano o 14,2 proc. mniej, natomiast we Francji spadek wyniósł 7,9 proc.

Wśród nowych krajów UE największy spadek w styczniu zanotowała Rumunia - o 53,2 procent, Węgry - o 52,3 procent, a najniższy Polska - o 5,3 procent.

Jeśli już - to Volkswagen

Volkswagen - największy koncern motoryzacyjny w Europie sprzedał w styczniu o 20,1 proc. mniej samochodów. Jego największy konkurent PSA Peugeot-Citroen - o 24,8 proc., a inny francuski producent Renault - o 33,9 proc.

Amerykański koncern General Motors - sprzedał w Europie w styczniu br. o 35,4 proc. mniej aut, Ford o 21,8 proc., włoski Fiat - o 26 proc., niemiecki BMW - 32,4 proc., a Daimler - o 30,5 proc.

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: PAP/EPA