Jennifer Lopez, gwiazda pop i bizneswoman, rywalizuje ze swoim byłym partnerem Seanem Combsem, producentem muzycznym i raperem znanym jako Puff Diddy o kupno stacji telewizyjnej Fuse TV. Obecnie Fuse TV należy do firmy Madison Square Garden (MSG).
Fuse TV to amerykański kanał telewizji cyfrowej i telewizyjnej, który należy do MSG. Skupia się na prezentowaniu muzyki, a jego widzowie mogą również oglądać seriale, koncerty na żywo i wywiady z gwiazdami. Kanał oglądają głównie osoby dorosłe w przedziale wiekowym 18-34 lata.
Rywalizacja kochanków
Kiedy MSG ogłosiła, że planuje sprzedać stację, ofertę wartą 200 mln dolarów złożyły władze NuvoTV - stacji telewizji kablowej skierowanej do Latynosów, ale nadającej w języku angielskim. Mniejszościowe udziały w telewizji, której siedziba znajduje się w Los Angeles, ma Jennifer Lopez. Piosenkarka i bizneswoman doradza stacji i tworzy m.in. strategie marketingowe. Chęć kupna Fuse TV złożył również Sean Combs (raper Puff Diddy) jako właściciel Revolt TV, który zaoferował 200 mln dolarów w gotówce. Tym samym były partner piosenkarki stał się jej biznesowym konkurentem.
Chcą zwiększyć zasięg
Oboje chcą kupić stację, która dociera do 74 milionów domów. To ponad dwukrotnie więcej niż zasięg NuvoTV, która dociera do około 34 mln gospodarstw domowych. Natomiast, wówczas gdy Fuse TV przejmie Combs, poszerzy to wpływy jego kanału telewizji kablowej Revolt TV, która będzie mogła uzyskać większe wpływy z opłat abonamentowych. Jego działania wspiera miliarder Ron Burkle, który zainwestował 100 mln dolarów w linię odzieżową stworzoną przez Seana Combsa. Zainteresowani kupnem Fuse TV są również CBS Corporation i 21st Century Fox. Według analityka Michaela Sienno z Credit Suisse Fuse TV otrzymała oferty od 200 do 250 mln dolarów.
Autor: msz/klim/ / Źródło: Bloomberg