TVN coraz mocniejszy. Przychody i zyski za 2007 rok okazały się o kilka procent wyższe od szacunków analityków biur maklerskich - przychody rok do roku były wyższe o 33,45 proc., a zysk operacyjny - 38,3 proc. TVN zapowiada, że w 2008 roku będzie jeszcze lepiej.
TVN dziś opublikował wyniki za IV kwartał i cały 2007. - Nasze wyniki były bardzo dobre – przychody wzrosły o 34 proc, a EBITDA (zysk przed potrąceniem podatków, amortyzacji i odsetek od kredytów - red.) o 39 proc. Szczególnie imponujące były wyniki naszych kanałów tematycznych - EBITDA podwoiła wyniki z 2006 roku – mówi Piotr Walter, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy TVN.
Potwierdziliśmy naszą zdolność do umacniania naszej pozycji na rynku poprzez wprowadzanie na rynek nowych kanałów tematycznych oraz wdrażanie nowych marek internetowych. walter o nowościach 2007
Prezes podkreśla, że źródłem sukcesu byłą przede wszystkim dywersyfikacja przychodów – zwiększenie udziału przychodów kanałów tematycznych i internetu z 16 proc. w 2005 roku do 31 proc. w 2007 roku. - Potwierdziliśmy również naszą zdolność do umacniania naszej pozycji na rynku poprzez wprowadzanie na rynek nowych kanałów tematycznych – TVN CNBC Biznes i Telezakupy Mango 24, oraz wdrażanie nowych marek internetowych – zumi.pl i tvn24.pl. - stwierdził Piotr Walter.
Na wyniki TVN z uznaniem patrzą także analitycy. - Były to bardzo dobre wyniki pod każdym względem. I nie mam się do czego przyczepić – potwierdza Sobiesław Pająk z IDM SA.
Czarno na białym
Zysk operacyjny TVN w IV kwartale 2007 roku wyniósł 193,4 mln zł wobec 134,9 mln zł zysku operacyjnego rok wcześniej. Rynek spodziewał się, że rok 2007 przyniesie 187 mln zł zysku.
Przychody TVN wzrosły w IV kwartale 2007 roku do 521,6 mln zł z 405,1 mln zł w IV kwartale 2006 roku i również były wyższe od średniej prognoz, która mówiła o 490 mln zł.
Zysk operacyjny TVN po czterech kwartałach 2007 roku wyniósł 482 mln zł wobec 348,5 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły w tym okresie do 1,55 mld zł z 1,17 mld zł.
Grupa TVN wyprzedziła również rynek, jeśli chodzi o wzrost reklamy telewizyjnej. Podczas gdy jego wartość wzrosła w 2007 o 17 proc. do 3,25 mld zł, przychody reklamowe TVN w tym czasie zwiększyły się o 22 proc. do 1,09 mld zł. Władze TVN liczą, że w przyszłym roku rynek reklamy będzie rósł jeszcze szybciej, gdyż wzrastają ceny i liczba reklam.
Plany na przyszłość
Władze Grupy TVN przedstawiły również kierunki rozwoju i planowe inwestycje na 2008 rok. - Nie chcę zależeć od rynku. Dlatego już w tym roku zaczynamy dwie duże inwestycje w Warszawie i Krakowie. Będą to dwie nowe siedziby z częścią produkcyjną i studyjną – powiedział Piotr Walter. Studio w Warszawie kosztować będzie 233 mln zł.
Nie chcę zależeć od rynku. Dlatego już w tym roku zaczynamy dwie duże inwestycje w Warszawie i Krakowie. Będą to dwie nowe siedziby z częścią produkcyjną i studyjną. walter o nowym studio
Władze Grupy poinformowały również, że trwają przymiarki do uruchomienia nowego portalu adresowanego do młodzieży. - Nowy portal będzie rozrywkowy, ruszy wkrótce – powiedział Łukasz Wejchert, prezes Onet.pl.
W pod koniec tego roku ma pojawić się nowy kanał telewizyjny TVN Warszawa. - Na jego przykładzie będziemy sprawdzać, na ile opłacalne jest wejście na inne rynki regionalne – powiedział Piotr Walter.
TVN rozrywa i informuje
Jak twierdzi spółka największym sukcesem Grupy TVN w 2007 roku okazał się program rozrywkowy "Taniec z Gwiazdami", który przyciągał średnio 5,1 miliona widzów. Średni udział tego programu w grupie docelowej w 2007 roku wyniósł 37 proc.
Pozostałe programy stacji również zanotowały doskonałe wyniki. Główny serwis informacyjny "Fakty" osiągnął średni udział w grupie docelowej na poziomie 36 proc.,
Ponad 30 proc. udziału zanotowały serial obyczajowy "Na Wspólnej", program rozrywkowy "Szymon Majewski Show", oraz seriale komediowe "Niania" i "Hela w opałach".
Programy publicystyczne "Teraz My" i "Uwaga!" trafiły do 26 proc. adresatów.
W 2007 roku całodobowy ogólny udział w rynku programu TVN 24 wzrósł do trzech z dwóch proc. w 2006 roku. We wrześniu 2007 roku kanał TVN 24 również zwiększył swój całodobowy udział w grupie docelowej (25+, miasta powyżej 100.000, przychody powyżej średniej) osiągając 6,2 proc. w porównaniu do 4,2 proc. w 2006 roku.
Nagroda za nagrodą
Rok 2007 i jego podsumowanie na początku Nowego Roku również należały do udanych.
Siedem z dziesięciu nagród Telekamery 2008 przyznano gwiazdom i serialom TVN. Justyna Pochanke otrzymała Telekamerę 2008 w kategorii najlepszy prezenter. Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski, gospodarze "Teraz My" otrzymali Telekamerę 2008 w kategorii publicystyka. Serial "Niania" został nagrodzony w dwóch kategoriach - najlepszy serial obyczajowy oraz w kategorii najpopularniejsza aktorka - Agnieszka Dygant. Paweł Małuszyński został nagrodzony Telekamerą 2008 w kategorii najlepszy aktor. Złota Telekamera 2008 została przyznana Kamilowi Durczokowi, redaktorowi naczelnemu i prowadzącemu program informacyjny Fakty.
Oprócz tego TVN i TVN24 zostały uznane przez Instytut Monitorowania Mediów za najbardziej opiniotwórcze stacjami telewizyjne 2007 roku zostały TVN24 i TVN. Onet.pl okazał się bezkonkurencyjny wśród portali internetowych.
Z kolei programy Romana Młodkowskiego i kanału TVN CNBC Biznes (m. in. "Firma", "Fakty, ludzie, pieniądze") zostały wyróżnione w rankingu telewizyjnych programów ekonomicznych branżowego miesięcznika Press.
Grupę TVN doceniają jednak nie tylko widzowie, ale i eksperci uznający ją za stabilny i rozwojowy biznes. Świadczyć o tym może fakt, że na początku lutego TVN po raz drugi z rzędu został giełdową spółką roku. Wyboru dokonali maklerzy giełdowi, analitycy i doradcy inwestycyjni. Ich uznanie zdobyła przede wszystkim wysoka jakość produktów spółki, m.in. tych najnowszych: portalu informacyjnego tvn24.pl i kanału TVN CNBC Biznes
Źródło: tvn24.pl, CNN
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl