Kłopoty z dostępem do internetowych systemów transakcyjnych mBanku ustąpiły. - Obecnie Klienci mogą swobodnie logować się do Banku. Nie spodziewamy się, aby pojawiały się kolejne utrudnienia - zapewnia rzecznik banku. Zalogować się do kont nie mogą nadal klienci Citi Handlowego i Kredyt Banku. Z kłopotami poradzili już sobie informatycy ING. Z przeciążeniem sieci borykał się też Polbank. O awariach poinformowali nas internauci na platformę Kontakt TVN24.
Jak zapewnia mBank, jego klienci mogą już odetchnąć. Od rana naszą skrzynkę Kontakt TVN24 zalewały maile od klientów tej placówki. "Od 20 minut nie ma szans na to, by zalogować się do konta bankowego. Giełda działa całą parą, a ja nie mogę złożyć nawet najmniejszego zlecenia" - pisał internauta Wojciech. Podobnych maili przyszło bardzo wiele.
- Problem z dostępem do systemu transakcyjnego mBanku, został usunięty. Obecnie Klienci mogą swobodnie logować się do Banku. Nie spodziewamy się, aby pojawiały się kolejne utrudnienia - napisał rzecznik mBanku Krzysztof Olszewski tuż przed godz. 19.
Karty też nie działały
Olszewski podkreślał za to, że pieniądze klientów są bezpieczne. - Nie ma wiadomości o problemach z przelewami przychodzącymi, czy płatnościami kartą - podkreślił. Z informacji, które dostajemy od naszych internautów wynika jednak, że część z nich ma kłopoty z autoryzacją płatności wykonywanych za pomocą kart kredytowych i płatniczych mBanku.
Pojawiły się także sygnały, że część osób nie może wypłacić pieniędzy z bankomatu. - Mogły pojawiać się problemy z autoryzacją transakcji, ale zostały już zażegnane - zapewnił Olszewski.
Osoby, które uznają, że brak dostępu do konta spowodował, iż poniosły stratę finansową i potrafią ją udokumentować, mogą się zwrócić do banku o rekompensatę. - Jeśli trafią do nas zgłoszenia w sprawie ewentualnych strat związanych z utrudnionym dostępem do systemu transakcyjnego, będziemy je przyjmować i rozwiązać indywidualnie. W takiej sytuacji prosimy o zgłaszanie spraw w formie reklamacji - powiadomił rzecznik.
Problemy Citi
Zalogować się do swoich kont nie mogą też klienci Citibanku. - Od kilku godzin część naszych klientów może mieć problemy z logowaniem do systemu Citibank Online. Bank pracuje nad rozwiązaniem problemów technicznych, które mogą powodować te utrudnienia. Chcemy przy tym zapewnić, że są to utrudnienia przejściowe i bezpieczeństwo środków klientów nie jest w żaden sposób zagrożone - poinformowała nas Dorota Szostek-Rustecka z biura prasowego banku.
Polbank, ING, Kredyt Bank...
Kłopoty z logowaniem mieli też klienci ING Banku Śląskiego. Jak mówi rzecznik banku Piotr Utrata, kłopoty pojawiły się ok. godz. 10. - Nasz system informatyczny zaczął działać znacznie wolniej, przez co część klientów nie ma dostępu do swojego konta. Chcę jednak zapewnić, że wszystkie środki są bezpieczne - powiedział. O 14-tej problem udało się rozwiązać. - Mam sygnał, że na 99 proc. wszystko działa - mówił Utrata, gdy skontaktowaliśmy się z nim kolejny raz już po godz. 15-tej.
Z awarią borykają się też klienci Kredyt Banku. "W obecnej chwili mogą wystąpić utrudnienia w dostępie, jak również w korzystaniu z serwisu internetowego. Aktualnie prowadzone są prace mające na celu usunięcie powyższych utrudnień" - czytamy na stronie kb24.pl.
W przesłanym nam komunikacie rzeczniczki banku czytamy, że utrudnienia związane są z pracami konserwacyjnymi serwisu przeprowadzonymi w weekend. "Obecnie obserwujemy utrudnienia w funkcjonowaniu systemu KB24, co wynika ze zwiększonej liczby realizowanych transakcji i powoduje spowolnienie systemu. (...) Przejściowe utrudnienia w realizacji transakcji nie mają wpływu na bezpieczeństwo środków Klientów Kredyt Banku" - zapewniła rzeczniczka.
Pewne kłopoty z dostępem do swoich pieniędzy przez internet mieli też klienci Polbanku EFG. Od rana nie działała strona banku. Po wpisaniu jej adresu klienci byli jednak przekierowywani do strony logowania do systemu transakcyjnego. Po godz. 13 pojawiły się jednak problemy także z tym przekierowaniem. Obecnie strona działa. - Problemy były związane z dużym obciążeniem naszych serwerów, które pojawiło się po tym, jak ludzie zaczęli wchodzić na stronę i sprawdzać swoje konto po doniesieniach medialnych, że nasz serwis nie działa - tłumaczył rzecznik Polbanku Marek Bosak w rozmowie z tvn24.pl.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl