- Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Polską Telefonię Komórkową Centertel, operatora sieci Orange 2,5 mln zł kary za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do klientów. Chodzi o wprowadzone przez operatora zmiany w cenniku usług z lipca 2010 roku, które dotyczyły użytkowników promocji "Zetafon".
W promocji "Zetafon" klient zobowiązuje się do regularnego zasilania swojego konta przez określony czas w zamian za możliwość zakupu aparatu telefonicznego w promocyjnej cenie. W lipcu 2010 roku Centertel dokonał zmiany w cenniku oferty nie informując o tym ponad miliona jej użytkowników.
Nie ma informacji, jest kara
Jak podkreślono w uzasadnieniu, zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, operatorzy w razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych są zobowiązani - z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem zmian - powiadomić o tym abonentów. Powinni poinformować ich o tym na piśmie, jak i podać tę informację do publicznej wiadomości. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian.
Abonent powinien zostać poinformowany także o tym, że w razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji podwyższenia cen operatorowi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot przyznanej abonentowi ulgi. Zdaniem UKE, PTK Centertel nie wypełnił wskazanych w ustawie obowiązków informacyjnych.
Prawo telekomunikacyjne przewiduje w takich sytuacjach nałożenie przez Prezesa UKE kary pieniężnej w maksymalnej wysokości do 3 proc. przychodów ukaranego podmiotu.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu