Blisko 4,5 tysiąca samochodów marki BMW w Polsce ma zostać wezwanych do serwisu "w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych". Informację w tej sprawie opublikował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Powodem działań są możliwe zakłócenia sygnału w elektronice układu hamulcowego oraz możliwe awarie układu wspomagania siły hamowania i systemu asystenckiego hamowania.
BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, który jest przedstawicielem marki w naszym kraju, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zaplanowanej akcji serwisowej. Informację w tej sprawie opublikowano w czwartek.
Akcja serwisowa BMW
"W samochodach marki BMW, modele: X5 M (F95), X6 M (F96), X5 (G05), X6 (G06), X7 (G07), XM (G09), Seria 5 (G60), Seria 7 (G70), Seria 2 Active Tourer (U06) i X1 (U11), wyprodukowanych w Niemczech, może dochodzić do zakłóceń sygnału w elektronice układu hamulcowego, a układ wspomagania siły hamowania i system asystencki hamowania mogą ulec awarii" - czytamy w komunikacie UOKiK.
Jak dodano, wskazują na to zapalające się lampki ostrzegawcze hamulca i następujący komunikat Check-Control: "Kontynuowanie jazdy możliwe. Układ hamulcowy i układ stabilizacji jazdy. W miarę możliwości unikać gwałtownego hamowania. Jechać ostrożnie. Do hamowania może być wymagana większa siła wciśnięcia pedału. Zlecić kontrolę w najbliższym autoryzowanym serwisie".
Z informacji podanych przez UOKiK wynika, że na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 4468 pojazdów.
"Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych" - czytamy.
Na stronie urzędu regularnie pojawiają się informacje o akcjach serwisowych również innych producentów.
Pod koniec lutego br. przekazano, że spółka Hyundai Motor Poland powiadomiła Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Hyundai Tucson "kurtynowa poduszka powietrzna może być ułożona w nieodpowiedni sposób, co może skutkować brakiem optymalnej ochrony podczas kolizji". W tym przypadku chodziło o modele wyprodukowane w Czechach od 13 kwietnia 2021 roku do 21 sierpnia 2023 roku.
"Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 845 pojazdów" - mogliśmy przeczytać w komunikacie.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock