Metro na Bródno: rusza przetarg na budowę

Warszawa

Wizualizacja wejścia na stację C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Projekt zagospodarowania terenu wokół stacji C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Projekt zagospodarowania terenu wokół stacji C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta

Metro Warszawskie szuka wykonawcy ostatniego odcinka II linii, z Bródna do centrum. Właśnie ogłoszono przetarg na budowę trzech kolejnych stacji i prawie czterech kilometrów tunelu.

Jak zapowiada ratusz, zwycięzca przetargu będzie też odpowiedzialny za budowę podziemnej hali torów odstawczych za ostatnią stacją, trzech wentylatorni i tuneli, oddzielnych dla każdego kierunku jazdy.

Na realizację wykonawca będzie miał 38 miesięcy od dnia podpisania umowy. "Kryteria to skrócenie terminu budowy, przedłużenie okresu rękojmi i cena" - czytamy w komunikacie.

Na oferty ratusz czeka do 30 marca.

Trzy stacje

Na blisko czterokilometrowym odcinku powstaną trzy stacje: C19 "Zacisze" pod ulicą Figara, w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu Malborskiej z Kondratowicza i C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej.

Projekty są już gotowe. Ich autorem jest firma ILF, wyłoniona w konkursie. "Zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje" - informuje ratusz.

Zmiany w projekcie

W trakcie przygotowywania dokumentacji przetargowej Metro Warszawskie wprowadziło do projektu, by ułatwić pasażerom korzystanie z metra i innych środków komunikacji publicznej.

Jak czytamy w komunikacie, stacja przy Rembielińskiej została przesunięta około 30 metrów na zachód, a wyjścia z niej będą prowadziły na przystanki tramwajowe. Z kolei stacja "Kondratowicza" została przesunięta na wschód o około 60 metrów. Ma to pozwolić na stworzenie jednego z wyjść prowadzącego na narożnik ulic Kondratowicza i św. Wincentego.

Ratusz zapowiada też, że Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy, tak aby można było wyjść z metra na przystanki tramwajowe planowanej linii na "zieloną Białołękę".

Zielona Kondratowicza

Wraz z budową metra, metamorfozę przejdzie ulica Kondratowicza. Po zakończeniu prac ma zmienić się w zieloną aleję miejską, funkcjonalną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców.

Co zmieni się na samej ulicy Kondratowicza? Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale będą znacznie bliżej siebie. Dzięki temu po bokach powstaną szpalery drzew, na której znajdzie się miejsce także między jezdniami. Będą także drogi dla rowerów po obu stronach ulicy oraz szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni będą mogły parkować auta. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

Pod koniec stycznia pisaliśmy o tym, że Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonawcę projektu przebudowy Kondratowicza.

Dodatkowo miasto zapowiada też zmiany w Parku Bródnowskim. Jak czytamy w komunikacie, trwają konsultacje społeczne dotyczące modernizacji parku.

Zobacz jak wyglądają stacje, perony i tunele na budowie II linii metra na Pradze Północ i Targówku:

Prezydent stolicy o postępie pracTVN24 , tvnwarszawa.pl
wideo 2/3

kk/r