Na Węgrzech przeciwko firmie Wizz Air wszczęto postępowanie w związku z podejrzeniami o łamanie praw konsumentów - podał węgierski resort sprawiedliwości w komunikacie przekazanym agencji MTI. Dodał, że śledztwo rozpoczęło się po licznych skargach pasażerów.
Śledztwo wszczęte zostało na wniosek ministerstwa sprawiedliwości wskutek wzrostu liczby skarg przeciwko przewoźnikowi. Były one związane z nieudzieleniem informacji oraz pomocy tym pasażerom, których loty zostały opóźnione lub odwołane.
Wizzair - lista skarg
Klienci skarżyli się na to, że Wizz Air nie zapewnił im zakwaterowania i możliwości zmiany rezerwacji, tym samym powodując dodatkowe koszty po ich stronie; nie odpowiadał na skargi w ciągu 30 dni; a także prowadził płatną infolinię, naruszającą prawa węgierskich konsumentów - oświadczyło ministerstwo.
Wcześniej rząd Węgier prowadził dochodzenie wobec Ryanaira, na którego 8 sierpnia nałożył karę w wysokości 300 mln forintów (ok. 3,6 mln zł). Była ona wynikiem przenoszenia przez przewoźnika kosztów podatku od nadzwyczajnych dochodów na pasażerów, jaki rząd w Budapeszcie wprowadził pod koniec maja, obejmując nim m.in. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, spółki energetyczne i linie lotnicze.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock