W marcu UTair zmniejszył liczbę swoich pracowników o 44,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Obecne zatrudnienie wynosi 4171 osób - poinformowała trzecia co, do wielkości rosyjska linia lotnicza.
Przewoźnik przeżywa ogromne problemy ekonomiczne m.in. w związku ze słabością rosyjskiego rubla. Znacznie podniosło to bowiem koszty eksploatacji maszyn oraz zmniejszyło popyt na wyjazdy zagraniczne ze strony rosyjskich turystów.
Wielu z problemami
Jak wynika z raportu opublikowanego przez przewoźnika, UTair w pierwszym kwartale 2015 roku wydał na wynagrodzenia 22,4 mln dol., co jest sumą o 41,3 proc. mniejszą niż w analogicznym okresie sprzed roku.
Ponadto, wcześniej rosyjska linia lotnicza poinformowała o zmniejszeniu swojej floty o 40 proc., ze 115 do 71 samolotów.
Jak informuje "The Moscow Times", na początku marca całkowite zadłużenie spółki, głównie denominowane w walutach obcych, wynosiło prawie 3,4 mld dol. (170 mld rubli). W zeszłym tygodniu zakończyła się jednak długotrwała walka między UTair a jej głównym wierzycielem - Alfa Bank.
W wyniku porozumienia możliwa jest restrukturyzacja długów przewoźnika.
Spadek rubla mocno uderzył jednak także w innych rosyjskich przewoźników. Jak w wynika z danych Federalnej Agencji Transportu Powietrznego, Ural Airlines zlikwidował przeloty do ponad 40 miejsc. Większość z nich odbywała się z rosyjskich miast regionalnych na zagraniczne lotniska.
Autor: mb / Źródło: The Moscow Times
Źródło zdjęcia głównego: CC BY SA Wikipedia | Maarten Visser