Firma Pantone opublikowała po zakończeniu pokazów na New York Fashion Week zestawienie 10 najmodniejszych kolorów, które będą szczególnie popularne wiosną 2017 roku. Pośród nich wyłoniono jeden odcień, który może zyskać miano Koloru Roku - zieleń Kale.
Klasyfikacja to owoc obserwacji światowych pokazów mody, na których prezentowano wiosenno-letnie kolekcje. "Vogue" sugeruje, że ta "kapuściana" kolorystyka sprawdza się nie tylko przy projektach odzieżowych, lecz także i wnętrzarskich. Kolor można zaaplikować śmiało przy produkcji mebli czy nawet budynków.
Kolory jak emocje
- Jednym z elementów, który zauważyliśmy w tym roku, była odświeżona wyobraźnia, w której barwy pojawiają się w kontekście innym niż ten tradycyjny - mówi dyrektor wykonawcza Pantone Color Institute Leatrice Eiseman. - To przypomnienie barw, które otaczają nas w przyrodzie. Eiseman przekonuje, że raport przygotowany przez Pantone przywołuje całe, szerokie spektrum emocji i uczuć. - Od tych najcieplejszych, słonecznych (jak PANTONE 13-0755 Primrose Yellow), przez ożywcze oddychanie świeżym, górskim powietrzem (PANTONE 18-0107 Kale) po pragnienie ucieczki do dziewiczych wód (PANTONE 14-4620 Island Paradise) - wymieniała Eiseman. - Projektanci wykorzystują kolory w żartobliwych, ale przemyślanych i precyzyjnych połączeniach. Celem jest pełne uchwycenie obietnic, nadziei i przemian, za którymi tęsknimy każdej wiosny - dodała.
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Sierra Bailey (@mssierrabailey) 19 Wrz, 2016 o 12:38 PDT
Kolor Roku
Analizując zestawienie Pantone, australijski "Vogue" pokusił się o to, by spośród 10 kolorów wyłonić ten najbardziej charakterystyczny - Kolor Roku. W tym roku, niejako w kontraście do zeszłorocznych typów (pastelowy róż i błękit), odcieniem 2017 roku została naturalna, przygaszona zieleń Kale.
2017 will be the year of Kale: Pantone release their 2017 colour trend predictions https://t.co/0QYHiDodft #interiordesign
— Camron (@CamronPR) October 24, 2016
Pokaz mody
Podczas tegorocznych pokazów mody, można było zauważyć pewne tendencje. Wielu projektantów przyjęło model sprzedażowy "see-now-buy-now", który przewiduje możliwość kupna konkretnych ubrań jeszcze podczas ich prezentacji na wybiegu. - Co oczywiste, to element, który wskazuje na kierunek, w którym zmierza branża modowa - mówi Leatrice Eiseman z Pantone w rozmowie z "Women's Wear Daily".
- Musisz patrzeć na produkty i słuchać tego, co ludzie o nich mówią: "Kocham ten kolor. Chcę go teraz" - zwraca uwagę Eiseman.
Szefowa Pantone podkreśla również, że takie zmiany mają znaczenie także z uwagi na to, że różnice w sezonach zanikają. Coraz częściej spotykane są raczej koncepcje sezonów przejściowych.
Zobacz: Z polityki do świata mody (Film z 15.10.2016)
Autor: ag / Źródło: International Business Times, Vogue
Źródło zdjęcia głównego: pantone.com