Grupa LVMH przekroczyła kapitalizację 500 miliardów dolarów, co jest najwyższą wyceną w historii europejskiej firmy i pierwszą wyceną powyżej tej granicy - podała Agencja Reutera.
LVMH, francuska grupa zajmująca się produkcją dóbr luksusowych, w skład której wchodzą takie marki jak Dior, Louis Vuitton i Moët & Chandon, stała się pierwszą europejską firmą, której wartość rynkowa osiągnęła 500 miliardów dolarów, a osiągnęła to dzięki rosnącemu popytowi bogatych na jej luksusowe marki - stwierdził "Guardian".
LVMH z rekordową kapitalizacją
Dodał, że akcje LVMH wzrosły w tym roku o 30 proc., dzięki czemu firma znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych spółek giełdowych na świecie.
- Firma (LVMH) może nie wyjść bez szwanku, jeśli recesja się zmaterializuje, ale jak pokazują wzrosty jej akcji w 2020 i 2022 roku, jest duży apetyt na udziały w stale rosnącym globalnym rynku dóbr luksusowych - stwierdził w rozmowie z Reutersem Chris Beauchamp, dyrektor generalny, analityk rynku w internetowej platformie transakcyjnej IG.
Najbogatszy jeszcze bogatszy
Nowa wycena oznacza, że udziały prezesa i dyrektora generalnego Bernarda Arnaulta mają wartość 212 miliardów dolarów, co umacnia jego pozycję jako najbogatszej osoby na świecie. Wyprzedza o 47 miliardów dolarów dyrektora generalnego Tesli Elona Muska, który jest na drugim miejscu - wskazał "Guardian".
Podał także, że na początku tego miesiąca LVMH poinformował, że odnotował 17-proc. wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale, ponad dwukrotnie więcej niż oczekiwali analitycy. W ubiegłym roku osiągnął rekordową sprzedaż w wysokości 79,2 mld euro i rozpoczął program wykupu akcji za 1,5 mld euro.
Konkurencyjny Hermes, producent torebek Birkin and Kelly za ponad 5000 funtów, odnotował 23-proc. wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale. Ceny akcji innych firm produkujących towary luksusowe, w tym Kering (który jest właścicielem Balenciagi i Gucci) oraz Burberry, również odnotowały gwałtowny wzrost - poinformował brytyjski dziennik.
Sukcesja w rodzinie
Prezes koncernu Bernard Arnault, który 35 lat temu był współzałożycielem grupy dóbr luksusowych, niedawno wyznaczył swoje dzieci do kluczowych ról w firmie. W styczniu jego najstarsza córka, Delphine, została szefową Christian Dior, drugiej co do wielkości marki w imperium. Jej brat Antoine został awansowany do kierowania holdingiem, który kontroluje LVMH i fortunę rodziny Arnault.
Troje jego młodszych dzieci również ma ważne stanowiska w firmie. Alexandre Arnault jest dyrektorem wykonawczym w Tiffany, Frédéric Arnault jest dyrektorem generalnym TAG Heuer, a najmłodszy z rodzeństwa, Jean Arnault, kieruje marketingiem i rozwojem produktów w dziale zegarków Louis Vuitton.
LVMH posiada 75 spółek zależnych, które nazywa domami w sześciu głównych sektorach: wina i alkohole, moda i wyroby skórzane, perfumy i kosmetyki, zegarki i biżuteria, selektywny handel detaliczny i inne działania. Wśród nich są między innymi Tiffany & Co., Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts.
Źródło: Reuters, Guardian
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock