Hasbro redukuje zatrudnienie o prawie 20 procent z powodu spadku sprzedaży zabawek - podał portal stacji CNN. Dodał, że dyrektor generalny Hasbro Chris Cocks poinformował o zwolnieniu 1100 pracowników. Wcześniej w tym roku firma zlikwidowała około 800 miejsc pracy.
Cocks powiedział, że decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia w Hasbro została podjęta z powodu przeciwności rynkowych, które okazały się "silniejsze i bardziej trwałe niż planowano".
Hasbro zwalnia pracowników
"Spodziewaliśmy się, że pierwsze trzy kwartały będą trudne, szczególnie w przypadku zabawek, gdzie rynek schodzi z historycznych, napędzanych pandemią szczytów. Chociaż poczyniliśmy pewne istotne postępy w całej naszej organizacji, przeciwności, które widzieliśmy przez pierwsze dziewięć miesięcy roku, utrzymywały się w okresie świątecznym i prawdopodobnie utrzymają się do 2024 roku" - napisał w notatce służbowej do pracowników szef Hasbro.
Niektórzy pracownicy Hasbro dowiedzą się, czy ich stanowisko zostało zlikwidowane w tym tygodniu, podczas gdy reszta zwolnień nastąpi w ciągu najbliższych sześciu miesięcy - podał Cocks.
Hasbro, znane z produkcji zabawek takich jak Transformers i Play-Doh oraz gier takich jak "Magic: The Gathering" i "Dungeons & Dragons", zatrudniało 6300 pracowników przed zwolnieniami - podał CNN, powołując się na stronę internetową firmy.
Amerykański portal podał, że akcje Hasbro spadały o ponad 4 proc. w handlu pozasesyjnym.
Sytuacja na rynku zabawek
Zwolnienia w firmie zabawkarskiej nastąpiły po tym, jak Hasbro obniżyło swoje całoroczne prognozy przychodów w październiku - tuż przed sezonem świątecznym, który jest zwykle najsilniejszym okresem sprzedaży dla producentów zabawek. Gina Goetter, dyrektor finansowy Hasbro, ostrzegła, że firma obserwuje "szersze spadki w kategorii zabawek".
Jednak nie wszyscy producenci zabawek spodziewają się słabości w tym sezonie świątecznym. Jeden z konkurentów Hasbro - Mattel - informując o zyskach podał, że skorzystał na sukcesie filmu "Barbie", a firma "spodziewa się zdobyć udział w rynku w czwartym kwartale i całym roku" - podał portal stacji CNN.
"Barbie" stała się najbardziej dochodowym filmem w krajowej kasie kilka tygodni po tym, jak trafiła do kin tego lata, zgarniając ponad 1 miliard dolarów. "Barbie" to produkcja Warner Bros. Discovery, właściciela TVN24.
Zwolnienia nie są jedynym ruchem cięcia kosztów podejmowanym przez Hasbro. W sierpniu firma ogłosiła, że sprzeda swoją działalność filmową i telewizyjną eOne firmie Lionsgate za około 500 milionów dolarów. Firma zmniejszy również swoją powierzchnię biurową, opuszczając swoją przestrzeń w Providence w stanie Rhode Island pod koniec okresu najmu w styczniu 2025 r. - wynika z notatki do pracowników firmy.
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Kobby Dagan/Shutterstock