Kierownictwo Campbell Soup Company planuje zmienić nazwę firmy na "The Campbell's Company". Zniknie więc z niej "zupa", która, sprzedawana w puszkach, stanowiła niegdyś główne źródło przychodów tego 155-letniego przedsiębiorstwa. Produkt był inspiracją dla jednego z najbardziej kultowych dzieł mistrza pop-artu, amerykańskiego artysty Andy'ego Warhola.
Uzasadniając swoją decyzję o wykreśleniu produktu z nazwy firmy, dyrektor generalny Mark Clouse przekonuje, że działalność koncernu nie zawęża się jedynie do sprzedaży zup. Nowa nazwa ma odzwierciedlać rosnący asortyment produktów, znajdujący się w portfolio Campbell. W ofercie firmy są również sosy, przekąski i napoje.
"Zawsze będziemy kochać zupy"
Entuzjazm kierownictwa muszą jednak podzielić udziałowcy, którzy mają głosować nad zmianą nazwy podczas corocznego walnego zgromadzenia spółki w listopadzie.
- Zawsze będziemy kochać zupy i nigdy nie zrezygnujemy z tego kluczowego segmentu biznesu - powiedział Clouse. - Dziś jesteśmy jednak czymś więcej - podkreślał.
Oprócz najsłynniejszej linii zup w puszkach, Campbell posiada również inne marki, takie jak krakersy Goldfish, chipsy Cape Cod, napoje V8 i sosy Prego.
Pierwsza firma
Campbell był pierwszą firmą na świecie, która wprowadziła do sprzedaży zupy w puszkach. Produkt po raz pierwszy pojawił się w supermarketach sto lat temu.
Puszka z zupą Campbell była inspiracją dla jednego z najbardziej kultowych dzieł mistrza pop-artu, amerykańskiego artysty Andy'ego Warhola. Obraz można oglądać w nowojorskim Museum of Modern Art (MoMA).
Źródło: CNN, BBC
Źródło zdjęcia głównego: Sefa Karacan/Anadolu Agency via Getty Images